Sälj- & Marknadspodden
Pod #148 – Få koll på kundresan med Daniel Ewerman
Avsnitt 148 handlar om customer journey mappen eller att få […]
Podcast: Play in new window | Download
Podcast: Play in new window | Download

Avsnitt 148 handlar om customer journey mappen eller att få koll på kundresan. Vår gäst denna gång är experten på kundresor Daniel Ewerman. Daniel har arbetat med att kartlägga kundresor sedan 90-talet. Först i konsultverksamhet och nu som leverantör av en programvarutjänst som hjälper den som vill kartlägga kundresan.
Vi pratar om vikten av att ha koll på sina kunders alla interaktioner under hela kundresan. Den börjar ofta mycket tidigare än man själv tror.
Daniel har under 2018 kommit ut med en bok som heter Kundupplevelse : varför vissa organisationer lyckas … och andra inte.
Programvaran man kan använda för att kartlägga en kundresa hittar du på custellence.com. Där finns även en guide som hjälper till att komma igång.
Senaste inläggen
Senaste poddavsnitten
Podd #218 – AI-revolutionen inom Försäljning och Marknadsföring
Podd #217 – Framtiden med AI: Utmaningar, Möjligheter och Etik
Podd #216 – Maximera AI-potentialen med low-code, no-code verktyg
Podd #215 – Få ut mer effekt av företagets strategiarbete
Podd #214 – Maximera din PR-effekt med Jonas Pertoft
Podd #213 – Förstå köpresan inom B2B
Podd #212 – Målstyrning med OKR
Podd #211 – TAM SAM SOM