Sälj- & Marknadspodden

Pod #148 – Få koll på kundresan med Daniel Ewerman

Avsnitt 148 handlar om customer journey mappen eller att få […]

 

Avsnitt 148 handlar om customer journey mappen eller att få koll på kundresan. Vår gäst denna gång är experten på kundresor Daniel Ewerman. Daniel har arbetat med att kartlägga kundresor sedan 90-talet. Först i konsultverksamhet och nu som leverantör av en programvarutjänst som hjälper den som vill kartlägga kundresan.

Vi pratar om vikten av att ha koll på sina kunders alla interaktioner under hela kundresan. Den börjar ofta mycket tidigare än man själv tror.

Daniel har under 2018 kommit ut med en bok som heter Kundupplevelse : varför vissa organisationer lyckas … och andra inte.

Programvaran man kan använda för att kartlägga en kundresa hittar du på custellence.com. Där finns även en guide som hjälper till att komma igång.

Vill du uppgradera din marknadsföring?

Från enstaka kampanjer till din kompletta digitala avdelning. Vi skräddarsyr lösningar som lyfter din marknadsföring.

Senaste inläggen

  • En guide för marknadschefer om MA och CRM-system

    Digital Marknadsföring, Hubspot

    Från implementering till ROI: En guide för marknadschefer om MA och CRM-system

    Från implementering till ROI: En guide för marknadschefer om MA och CRM-system

  • Försäljning, Webinar

    Öka din marknadseffektivitet med AI – Livestream med Business Reflex

    Öka din marknadseffektivitet med AI – Livestream med Business Reflex

Senaste poddavsnitten

  • Podd #225 – New model selling

  • Podd #224 – Marknadsföringen ger ingen effekt

  • Podd #223 – Marknadschefens omöjliga jobb

  • Podd #222 – Hållbarhet som konkurrensfördel – Ett samtal med Erik Hedén

  • Podd #221 – Framtidens CRM – Optimering och AI med Anders och Lars

  • Podd #220 – Skapa alignment mellan marknad och produktledning

  • Podd #219 – Att växa snabbt och smart: Lärdomar från Brightbids framgångsresa inom AI och adtech

  • Podd #218 – AI-revolutionen inom Försäljning och Marknadsföring