Sälj- & Marknadspodden
Pod #148 – Få koll på kundresan med Daniel Ewerman
Avsnitt 148 handlar om customer journey mappen eller att få […]
Podcast: Play in new window | Download | Embed
Subscribe: Apple Podcasts | RSS | https://podcasts.apple.com/se/podcast/s%C3%A4lj-och-marknadspodden/id864322945
Podcast: Play in new window | Download | Embed
Subscribe: Apple Podcasts | RSS | https://podcasts.apple.com/se/podcast/s%C3%A4lj-och-marknadspodden/id864322945
Avsnitt 148 handlar om customer journey mappen eller att få koll på kundresan. Vår gäst denna gång är experten på kundresor Daniel Ewerman. Daniel har arbetat med att kartlägga kundresor sedan 90-talet. Först i konsultverksamhet och nu som leverantör av en programvarutjänst som hjälper den som vill kartlägga kundresan.
Vi pratar om vikten av att ha koll på sina kunders alla interaktioner under hela kundresan. Den börjar ofta mycket tidigare än man själv tror.
Daniel har under 2018 kommit ut med en bok som heter Kundupplevelse : varför vissa organisationer lyckas … och andra inte.
Programvaran man kan använda för att kartlägga en kundresa hittar du på custellence.com. Där finns även en guide som hjälper till att komma igång.
Vill du uppgradera din marknadsföring?
Från enstaka kampanjer till din kompletta digitala avdelning. Vi skräddarsyr lösningar som lyfter din marknadsföring.
Ring oss! 08-703 25 40
Senaste inläggen
Digital Marknadsföring, Försäljning
Så kan du arbeta med en reversed funnel utan att implementera en fullskalig ABM-strategi
Så kan du arbeta med en reversed funnel utan att implementera en fullskalig ABM-strategi
Digital Marknadsföring, Hubspot
HubSpot-rapportering: Vilka attributionsmodeller ska du använda och när?
HubSpot-rapportering: Vilka attributionsmodeller ska du använda och när?
Senaste poddavsnitten
Podd #229 – Så skriver du texter som får kunder att agera
Podd #228 – Branding baserat på metoden perodiska systemet
Podd #227 – Referensförsäljning med Alexander Slotte
Podd #226 – AI med Pontus Staunstrup
Podd #225 – New model selling
Podd #224 – Marknadsföringen ger ingen effekt
Podd #223 – Marknadschefens omöjliga jobb
Podd #222 – Hållbarhet som konkurrensfördel – Ett samtal med Erik Hedén