Sälj- & Marknadspodden

Pod #148 – Få koll på kundresan med Daniel Ewerman

Avsnitt 148 handlar om customer journey mappen eller att få […]

Avsnitt 148 handlar om customer journey mappen eller att få koll på kundresan. Vår gäst denna gång är experten på kundresor Daniel Ewerman. Daniel har arbetat med att kartlägga kundresor sedan 90-talet. Först i konsultverksamhet och nu som leverantör av en programvarutjänst som hjälper den som vill kartlägga kundresan.

Vi pratar om vikten av att ha koll på sina kunders alla interaktioner under hela kundresan. Den börjar ofta mycket tidigare än man själv tror.

Daniel har under 2018 kommit ut med en bok som heter Kundupplevelse : varför vissa organisationer lyckas … och andra inte.

Programvaran man kan använda för att kartlägga en kundresa hittar du på custellence.com. Där finns även en guide som hjälper till att komma igång.

Senaste inläggen

  • Vad är ett CRM system?

    Hubspot

    Vad är ett CRM-system? En guide till att integrera HubSpot som ditt CRM-verktyg

    Vad är ett CRM-system? En guide till att integrera HubSpot som ditt CRM-verktyg

  • Hubspot vs Salesforce

    Hubspot

    HubSpot vs Salesforce – Vilket verktyg är bäst?

    HubSpot vs Salesforce – Vilket verktyg är bäst?

Senaste poddavsnitten

  • Podd #218 – AI-revolutionen inom Försäljning och Marknadsföring

  • Podd #217 – Framtiden med AI: Utmaningar, Möjligheter och Etik

  • Podd #216 – Maximera AI-potentialen med low-code, no-code verktyg

  • Podd #215 – Få ut mer effekt av företagets strategiarbete

  • Podd #214 – Maximera din PR-effekt med Jonas Pertoft

  • Podd #213 – Förstå köpresan inom B2B

  • Podd #212 – Målstyrning med OKR

  • Podd #211 – TAM SAM SOM