I dagens avsnitt av sälj- och marknadspodden har vi valt att fokusera på ämnet Megadeals. Hur gör man riktigt stora affärer framgångsrikt. Efter att själv ha läst boken Megadeals som kom i höstas inser jag att det är en vetenskap i sig och att det finns mycket värde för oss inom sälj och marknad att förstå skillnaden mellan normala affärer inom B2B och riktigt stora affärer.

Jag tror också att det är en viktig fråga för många tillväxtföretag att förbereda sig för. Ska man bli stor behöver man över tid ofta kunna göra stora affärer förr eller senare.

Avsnittet är en intervju med med en av författarna Christopher Engman och Bora Brännström som varit med och bidragit till bokens innehåll. Bora driver också Megadeals Advisory och har lång erfarenhet av att själva göra Megadeals.

Det är ett ovanligt långt avsnitt men det finns många intressanta nya lärdomar. Missa inte heller den kända hemliga gästen från England som dyker upp under avsnittet.

Bland annat så går vi igenom ett par viktiga framgångsfaktorer för att lyckas med att göra Megadels så som:

  • Strategi för innehåll
  • Kommunikationsstrategin Be Swarming
  • Varför det är en viktiga framgångsfakturor att kunna säga nej och hur man gör det

Vill ni köpa boken eller komma i kontakt med Chrisfopher och Bora går ni till www.megadeals.com

Vill du uppgradera din marknadsföring?

Från enstaka kampanjer till din kompletta digitala avdelning. Vi skräddarsyr lösningar som lyfter din marknadsföring.

Senaste inläggen

  • Digital Marknadsföring, Försäljning

    Så kan du arbeta med en reversed funnel utan att implementera en fullskalig ABM-strategi

    Så kan du arbeta med en reversed funnel utan att implementera en fullskalig ABM-strategi

  • Digital Marknadsföring, Hubspot

    HubSpot-rapportering: Vilka attributionsmodeller ska du använda och när?

    HubSpot-rapportering: Vilka attributionsmodeller ska du använda och när?

Senaste poddavsnitten

  • Podd #228 – Branding baserat på metoden perodiska systemet

  • Podd #227 – Referensförsäljning med Alexander Slotte

  • Podd #226 – AI med Pontus Staunstrup

  • Podd #225 – New model selling

  • Podd #224 – Marknadsföringen ger ingen effekt

  • Podd #223 – Marknadschefens omöjliga jobb

  • Podd #222 – Hållbarhet som konkurrensfördel – Ett samtal med Erik Hedén

  • Podd #221 – Framtidens CRM – Optimering och AI med Anders och Lars