Sälj- & Marknadspodden

Pod #113 – Kanaloptimeraren 2017 tar tempen på B2B

I detta avsnitt av sälj- och marknadspodden går vi igenom […]

 

I detta avsnitt av sälj- och marknadspodden går vi igenom resultat och slutsatser av undersökningen Kanaloptimeraren 2017. Undersökningen fokuserar på att förstå hur ledning & styrelse agerar på möjligheter & utmaningar för att skapa fortsatt tillväxt i det nya digitaliserade landskapet.

För att presentera Kanaloptimeraren 2017 har vi med oss Anders Bergström och Claes Strand från Antoma.

Kanaloptimeraren är en årlig undersökning där konsultbolaget Antoma tar temperaturen på B2B företag och deras syn på strategiska frågor som rör tillväxt. Undersökningen har lite olika inriktning beroende på vilka trender och frågeställningar som är mest aktuella. Målgruppen som undersökningen fokuserar på är främst på medelstora företag i Stockholm och Mälardalen som jobbar inom B2B.

Hänga med och ta del av resultat, slutsatser och rekommendationer. Vill ni ladda ner undersökningen så hittar ni den här. 

Vill du uppgradera din marknadsföring?

Från enstaka kampanjer till din kompletta digitala avdelning. Vi skräddarsyr lösningar som lyfter din marknadsföring.

Senaste inläggen

  • Digital Marknadsföring, Försäljning

    Så kan du arbeta med en reversed funnel utan att implementera en fullskalig ABM-strategi

    Så kan du arbeta med en reversed funnel utan att implementera en fullskalig ABM-strategi

  • Digital Marknadsföring, Hubspot

    HubSpot-rapportering: Vilka attributionsmodeller ska du använda och när?

    HubSpot-rapportering: Vilka attributionsmodeller ska du använda och när?

Senaste poddavsnitten

  • Podd #228 – Branding baserat på metoden perodiska systemet

  • Podd #227 – Referensförsäljning med Alexander Slotte

  • Podd #226 – AI med Pontus Staunstrup

  • Podd #225 – New model selling

  • Podd #224 – Marknadsföringen ger ingen effekt

  • Podd #223 – Marknadschefens omöjliga jobb

  • Podd #222 – Hållbarhet som konkurrensfördel – Ett samtal med Erik Hedén

  • Podd #221 – Framtidens CRM – Optimering och AI med Anders och Lars