Vi måste inse att allt vi gör genererar en känsla. Det handlar om självklara saker som ditt beteende men även kommunikation i alla sammanhang. Allt du och dina kollegor gör som är förnimbart för andra skapar känslor. Det är dessutom så att dina kunder skapar känslor kring ditt varumärke baserat på det dom gör och kommunicerar.

Det finns mycket att vinna på att bestämma sig för vilken känsla man vill skapa och sedan utgå från det i sin strategi.

Arvid Axland gästar podden för att tala om upplevelseekonomin. Arvid har tillsammans med Niels Kjærgaard–Jensen skrivit boken Jakten på känslan, en bok om vikten av att skapa meningsfulla upplevelser för sina köpare.

Du hittar mer info om upplevelser på jaktenpåkänslan.se.

 

 

Vill du uppgradera din marknadsföring?

Från enstaka kampanjer till din kompletta digitala avdelning. Vi skräddarsyr lösningar som lyfter din marknadsföring.

Senaste inläggen

  • digitala kundresan

    Digital marknadsföring

    Event: Den nya digitala kundresan (Stockholm, 30 januari)

    Event: Den nya digitala kundresan (Stockholm, 30 januari)

  • Digital marknadsföring, Försäljning

    Så kan du arbeta med en reversed funnel utan att implementera en fullskalig ABM-strategi

    Så kan du arbeta med en reversed funnel utan att implementera en fullskalig ABM-strategi

Senaste poddavsnitten

  • Pod #231 – Så stänger du fler affärer med MEDDICC

  • Podd #230 – Skapa Thought Leadership, en viktig strategi för marknad och sälj inom B2B

  • Podd #229 – Så skriver du texter som får kunder att agera

  • Podd #228 – Branding baserat på metoden perodiska systemet

  • Podd #227 – Referensförsäljning med Alexander Slotte

  • Podd #226 – AI med Pontus Staunstrup

  • Podd #225 – New model selling

  • Podd #224 – Marknadsföringen ger ingen effekt