Dagens gäst – Agnes Sävenstedt

Innovationsarbete är helt centralt för att ett företag skall vara framgångsrikt över tiden. Det känns som om det bara blir mer viktigt för varje dag som går. Här får du receptet på hur du kommer igång med innovationsarbete på 90 dagar.

I detta avsnitt av Sälj- och Marknadspodden intervjuar vi Agnes Sävenstedt som är expert på innovationsprocesser. Agnes är medgrundare till företaget Innovation360.

Agnes går igenom en modell för Minimum Viable Innovation System. Det man behöver för att komma igång med innovation på sitt företag på ett strukturerat sätt.

Det handlar om fyra steg där det första går ut på att sortera alla pågående projekt i två höger. De som är förbättring av den nuvarande affären, core. Och de projekt som skall ge nya affärer i framtiden.

Om du vill komma i kontakt med Agnes hittar du Agnes profil på LinkedIn.

Vill du uppgradera din marknadsföring?

Från enstaka kampanjer till din kompletta digitala avdelning. Vi skräddarsyr lösningar som lyfter din marknadsföring.

Senaste inläggen

  • digitala kundresan

    Digital marknadsföring

    Marknadsevent: Den nya digitala kundresan – Se hela eventet

    Marknadsevent: Den nya digitala kundresan – Se hela eventet

  • Digital marknadsföring, Försäljning

    Så kan du arbeta med en reversed funnel utan att implementera en fullskalig ABM-strategi

    Så kan du arbeta med en reversed funnel utan att implementera en fullskalig ABM-strategi

Senaste poddavsnitten

  • Podd #232 – Anpassa dig till “AI-eran”: Utmaningar och möjligheter för framtidens marknadsföring

  • Pod #231 – Så stänger du fler affärer med MEDDICC

  • Podd #230 – Skapa Thought Leadership, en viktig strategi för marknad och sälj inom B2B

  • Podd #229 – Så skriver du texter som får kunder att agera

  • Podd #228 – Branding baserat på metoden perodiska systemet

  • Podd #227 – Referensförsäljning med Alexander Slotte

  • Podd #226 – AI med Pontus Staunstrup

  • Podd #225 – New model selling