Dagens gäst – Agnes Sävenstedt

Innovationsarbete är helt centralt för att ett företag skall vara framgångsrikt över tiden. Det känns som om det bara blir mer viktigt för varje dag som går. Här får du receptet på hur du kommer igång med innovationsarbete på 90 dagar.

I detta avsnitt av Sälj- och Marknadspodden intervjuar vi Agnes Sävenstedt som är expert på innovationsprocesser. Agnes är medgrundare till företaget Innovation360.

Agnes går igenom en modell för Minimum Viable Innovation System. Det man behöver för att komma igång med innovation på sitt företag på ett strukturerat sätt.

Det handlar om fyra steg där det första går ut på att sortera alla pågående projekt i två höger. De som är förbättring av den nuvarande affären, core. Och de projekt som skall ge nya affärer i framtiden.

Om du vill komma i kontakt med Agnes hittar du Agnes profil på LinkedIn.

Vill du uppgradera din marknadsföring?

Från enstaka kampanjer till din kompletta digitala avdelning. Vi skräddarsyr lösningar som lyfter din marknadsföring.

Senaste inläggen

  • En guide för marknadschefer om MA och CRM-system

    Digital Marknadsföring, Hubspot

    Från implementering till ROI: En guide för marknadschefer om MA och CRM-system

    Från implementering till ROI: En guide för marknadschefer om MA och CRM-system

  • Försäljning, Webinar

    Öka din marknadseffektivitet med AI – Livestream med Business Reflex

    Öka din marknadseffektivitet med AI – Livestream med Business Reflex

Senaste poddavsnitten

  • Podd #225 – New model selling

  • Podd #224 – Marknadsföringen ger ingen effekt

  • Podd #223 – Marknadschefens omöjliga jobb

  • Podd #222 – Hållbarhet som konkurrensfördel – Ett samtal med Erik Hedén

  • Podd #221 – Framtidens CRM – Optimering och AI med Anders och Lars

  • Podd #220 – Skapa alignment mellan marknad och produktledning

  • Podd #219 – Att växa snabbt och smart: Lärdomar från Brightbids framgångsresa inom AI och adtech

  • Podd #218 – AI-revolutionen inom Försäljning och Marknadsföring