Sälj- & Marknadspodden

Pod #137 – Hur påverkar blockchain marknad och sälj?

I det här avsnittet beskriver vi hur blockchain fungerar och […]

 

I det här avsnittet beskriver vi hur blockchain fungerar och vilka möjligheter det skapar inom marknadsföring och försäljning. Blockchain är enligt många den andra internet revolutionen. Det skapar helt nya möjligheter att nyttja digitalisering inom en stor mängd områden. Vi har gjort en intervju med Alexander Vinberg som studerar blockchain och bland annat har tittat specifikt på hur det nyttjas inom marknadsföring och försäljning redan idag och vad vi kan förvänta oss i framtiden.

Du får öven reda på andra konkreta exempel där blockchain används idag. En bakgrundshistoria och en beskrivning hur tekniken fungerar.

Vill du veta mer rekommenderar vi dig att följa https://www.coindesk.com

I avsnittet pratar vi om olika typer av programvaror inom marknadsföringsområdet som redan nyttjar tekniken. Du hittar dom här

Vill du uppgradera din marknadsföring?

Från enstaka kampanjer till din kompletta digitala avdelning. Vi skräddarsyr lösningar som lyfter din marknadsföring.

Senaste inläggen

  • En guide för marknadschefer om MA och CRM-system

    Digital Marknadsföring, Hubspot

    Från implementering till ROI: En guide för marknadschefer om MA och CRM-system

    Från implementering till ROI: En guide för marknadschefer om MA och CRM-system

  • Försäljning, Webinar

    Öka din marknadseffektivitet med AI – Livestream med Business Reflex

    Öka din marknadseffektivitet med AI – Livestream med Business Reflex

Senaste poddavsnitten

  • Podd #226 – AI med Pontus Staunstrup

  • Podd #225 – New model selling

  • Podd #224 – Marknadsföringen ger ingen effekt

  • Podd #223 – Marknadschefens omöjliga jobb

  • Podd #222 – Hållbarhet som konkurrensfördel – Ett samtal med Erik Hedén

  • Podd #221 – Framtidens CRM – Optimering och AI med Anders och Lars

  • Podd #220 – Skapa alignment mellan marknad och produktledning

  • Podd #219 – Att växa snabbt och smart: Lärdomar från Brightbids framgångsresa inom AI och adtech