Sälj- & Marknadspodden
Pod #107 – Hur lyckas du med din marknadsanalys?
Detta avsnitt handlar om varför det är så viktigt att […]
Podcast: Play in new window | Download | Embed
Subscribe: Apple Podcasts | RSS | https://podcasts.apple.com/se/podcast/s%C3%A4lj-och-marknadspodden/id864322945
Podcast: Play in new window | Download | Embed
Subscribe: Apple Podcasts | RSS | https://podcasts.apple.com/se/podcast/s%C3%A4lj-och-marknadspodden/id864322945
Detta avsnitt handlar om varför det är så viktigt att mäta marknadsföring och försäljning och hur du lyckas med din marknadsanalys. Vi har nöjet att få prata med Ann-Sofie Krol som går under smeknamnet AnnSi om detta mycket intressanta och relevanta ämne.
Vad blir effekten?
Det är många som jobbar med att mäta men inte får till det. Det handlar om att hitta sina krokar och mäta effekten av det man gör. Det är inte alltid så lätt men i detta avsnitt får du hjälp med dessa frågor.
Sociala media i stället för undersökningsinstitut för marknadsanalys
I både Brexitvalet och Amerikanska presidentvalet hade traditonella undersökningsinstitut fel. Hur kan sociala media vara ett effektivare eller ett alternativt sätt, är något som vi också kommer in på.
AnnSi är ordförande i AMEC (International Association for Measurement and Evaluation of Communication) och delar med sig av sin kunskap inom området. Häng med och lyssna. Vill ni få kontakt med AnnSi hittar ni henne på Social Media under @annsikrol eller via www.bybrick.com/insight
Vill du uppgradera din marknadsföring?
Från enstaka kampanjer till din kompletta digitala avdelning. Vi skräddarsyr lösningar som lyfter din marknadsföring.
Ring oss! 08-703 25 40
Senaste inläggen
Digital Marknadsföring, Försäljning
Så kan du arbeta med en reversed funnel utan att implementera en fullskalig ABM-strategi
Så kan du arbeta med en reversed funnel utan att implementera en fullskalig ABM-strategi
Digital Marknadsföring, Hubspot
HubSpot-rapportering: Vilka attributionsmodeller ska du använda och när?
HubSpot-rapportering: Vilka attributionsmodeller ska du använda och när?
Senaste poddavsnitten
Podd #229 – Så skriver du texter som får kunder att agera
Podd #228 – Branding baserat på metoden perodiska systemet
Podd #227 – Referensförsäljning med Alexander Slotte
Podd #226 – AI med Pontus Staunstrup
Podd #225 – New model selling
Podd #224 – Marknadsföringen ger ingen effekt
Podd #223 – Marknadschefens omöjliga jobb
Podd #222 – Hållbarhet som konkurrensfördel – Ett samtal med Erik Hedén