Dagens gäst – Ali Ghoce

Att lyckas bli ”though leader” inom sin nisch blir en allt viktigare framgångsfaktor för B2B företag. För att man ska kunna lyckas med det behöver man definiera och hitta sin domän. Då pratar vi inte bara om webdomäner utan ett begrepp som ringar in det område som ditt företag vill bli ”though leader” inom.

I vissa fall finns det en tydligt domän. Då handlar det om att utveckla sig själv som ”though leader” kopplat till den. Finns det ingen tydlig domän kan det bli en mycket strategiskt viktigt framgångsfaktor för företaget om man lyckas skapa en och förknippas med den.

Det är dock inte alltid så lätt att hitta ett domännamn och framför allt inte ett som kan leva över tid och som det går att bygga en stark story kring.

I detta avsnitt går vi igenom varför det är viktigt och hur du gör för att hitta din domän.

Avsnittet är en intervju med Ali Ghoce som är en av grundarna till företaget Gordon Delivery som gjort denna resa.

Vill du uppgradera din marknadsföring?

Från enstaka kampanjer till din kompletta digitala avdelning. Vi skräddarsyr lösningar som lyfter din marknadsföring.

Senaste inläggen

  • Marknadssoffan

    #016: Spontansnack: Ett avsnitt om kost och hälsa

    #016: Spontansnack: Ett avsnitt om kost och hälsa

  • Marknadssoffan

    #015: Mätning: Varför är det så lätt att hamna i fällan av att fokusera på top-funnel KPI:er?

    #015: Mätning: Varför är det så lätt att hamna i fällan av att fokusera på top-funnel KPI:er?

Senaste poddavsnitten

  • Podd #222 – Hållbarhet som konkurrensfördel – Ett samtal med Erik Hedén

  • Podd #221 – Framtidens CRM – Optimering och AI med Anders och Lars

  • Podd #220 – Skapa alignment mellan marknad och produktledning

  • Podd #219 – Att växa snabbt och smart: Lärdomar från Brightbids framgångsresa inom AI och adtech

  • Podd #218 – AI-revolutionen inom Försäljning och Marknadsföring

  • Podd #217 – Framtiden med AI: Utmaningar, Möjligheter och Etik

  • Podd #216 – Maximera AI-potentialen med low-code, no-code verktyg

  • Podd #215 – Få ut mer effekt av företagets strategiarbete