Dagens gäst – Ali Ghoce

Att lyckas bli ”though leader” inom sin nisch blir en allt viktigare framgångsfaktor för B2B företag. För att man ska kunna lyckas med det behöver man definiera och hitta sin domän. Då pratar vi inte bara om webdomäner utan ett begrepp som ringar in det område som ditt företag vill bli ”though leader” inom.

I vissa fall finns det en tydligt domän. Då handlar det om att utveckla sig själv som ”though leader” kopplat till den. Finns det ingen tydlig domän kan det bli en mycket strategiskt viktigt framgångsfaktor för företaget om man lyckas skapa en och förknippas med den.

Det är dock inte alltid så lätt att hitta ett domännamn och framför allt inte ett som kan leva över tid och som det går att bygga en stark story kring.

I detta avsnitt går vi igenom varför det är viktigt och hur du gör för att hitta din domän.

Avsnittet är en intervju med Ali Ghoce som är en av grundarna till företaget Gordon Delivery som gjort denna resa.

Senaste inläggen

  • Vad är ett CRM system?

    Hubspot

    Vad är ett CRM-system? En guide till att integrera HubSpot som ditt CRM-verktyg

    Vad är ett CRM-system? En guide till att integrera HubSpot som ditt CRM-verktyg

  • Hubspot vs Salesforce

    Hubspot

    HubSpot vs Salesforce – Vilket verktyg är bäst?

    HubSpot vs Salesforce – Vilket verktyg är bäst?

Senaste poddavsnitten

  • Podd #218 – AI-revolutionen inom Försäljning och Marknadsföring

  • Podd #217 – Framtiden med AI: Utmaningar, Möjligheter och Etik

  • Podd #216 – Maximera AI-potentialen med low-code, no-code verktyg

  • Podd #215 – Få ut mer effekt av företagets strategiarbete

  • Podd #214 – Maximera din PR-effekt med Jonas Pertoft

  • Podd #213 – Förstå köpresan inom B2B

  • Podd #212 – Målstyrning med OKR

  • Podd #211 – TAM SAM SOM