Sälj- & Marknadspodden
Podd #167 – Hitta och utveckla din “Domän”
Podcast: Play in new window | Download | Embed
Subscribe: Apple Podcasts | RSS | https://podcasts.apple.com/se/podcast/s%C3%A4lj-och-marknadspodden/id864322945
Podcast: Play in new window | Download | Embed
Subscribe: Apple Podcasts | RSS | https://podcasts.apple.com/se/podcast/s%C3%A4lj-och-marknadspodden/id864322945
Dagens gäst – Ali Ghoce
Att lyckas bli ”though leader” inom sin nisch blir en allt viktigare framgångsfaktor för B2B företag. För att man ska kunna lyckas med det behöver man definiera och hitta sin domän. Då pratar vi inte bara om webdomäner utan ett begrepp som ringar in det område som ditt företag vill bli ”though leader” inom.
I vissa fall finns det en tydligt domän. Då handlar det om att utveckla sig själv som ”though leader” kopplat till den. Finns det ingen tydlig domän kan det bli en mycket strategiskt viktigt framgångsfaktor för företaget om man lyckas skapa en och förknippas med den.
Det är dock inte alltid så lätt att hitta ett domännamn och framför allt inte ett som kan leva över tid och som det går att bygga en stark story kring.
I detta avsnitt går vi igenom varför det är viktigt och hur du gör för att hitta din domän.
Avsnittet är en intervju med Ali Ghoce som är en av grundarna till företaget Gordon Delivery som gjort denna resa.
![Anders Hermansson](https://businessreflex.se/wp-content/uploads/2022/10/Anders-Hermansson.webp)
Vill du uppgradera din marknadsföring?
Från enstaka kampanjer till din kompletta digitala avdelning. Vi skräddarsyr lösningar som lyfter din marknadsföring.
Ring oss! 08-703 25 40
Senaste inläggen
Digital marknadsföring
Event: Den nya digitala kundresan (Stockholm, 30 januari)
Event: Den nya digitala kundresan (Stockholm, 30 januari)
Digital marknadsföring, Försäljning
Så kan du arbeta med en reversed funnel utan att implementera en fullskalig ABM-strategi
Så kan du arbeta med en reversed funnel utan att implementera en fullskalig ABM-strategi
Senaste poddavsnitten
Pod #231 – Så stänger du fler affärer med MEDDICC
Podd #230 – Skapa Thought Leadership, en viktig strategi för marknad och sälj inom B2B
Podd #229 – Så skriver du texter som får kunder att agera
Podd #228 – Branding baserat på metoden perodiska systemet
Podd #227 – Referensförsäljning med Alexander Slotte
Podd #226 – AI med Pontus Staunstrup
Podd #225 – New model selling
Podd #224 – Marknadsföringen ger ingen effekt