Sälj- & Marknadspodden

Pod #119 – Hur ska marknad och sälj hantera GDPR

Hur ska marknad och sälj hantera GDPR är en fråga […]

Hur ska marknad och sälj hantera GDPR är en fråga som allt fler marknads- och säljchefer börjar fundera på. I detta avsnitt av sälj- och marknadspodden ger vi dig en sammanfattning av GDPR, dataskyddsförordningen och hur du behöver agera.

Har du börjat din resa mot GDPR är det bra. Har du inte börjat är det hög tid att lyssna på vårt avsnitt och starta processen. De nya reglerna för hantering av personuppgifter samlas i dataskyddsförordningen, som kommer att gälla från och med maj 2018.

Vi går igenom hur du bör hantera personuppgifter genom kundens livscykel

Sälj- och marknadspodden har fått till en intervju med Henrik Almström från Morrislaw som tillsammans med Lars Dahlberg från Business Reflex går igenom vad GDPR handlar om. Hur påverkar dataskyddsförordningen behandling av personuppgifter inom ramen för de områden där marknad och sälj har ett ansvar:

  • Väcka intresse
  • Informera och utbilda den potentiella köparen
  • Sälja
  • Köpa
  • Utveckla kunden över tiden.

Vi kommer också in på hur du bör ställa krav på dina system för att de ska stötta dig på rätt sätt och göra det enklare att följa GDPR reglerna. Vi ger också råd om hur du bör driva processen för att anpassa dig på rätt sätt innan reglerna träder i kraft.

Se avsnittet som en grundkurs i att hantera GDPR

Du kan se detta avsnitt som en grundkurs. Vi har planer på att längre fram under hösten göra avsnitt som går mer in i detalj på hur de olika kritiska reglerna inom GDPR behöver hanteras för att man ska vara i linje med de nya reglerna.

Om du inte redan prenumerera på sälj- och marknadspodden kan du göra det här. Vi håller dig informerad om när nästa avsnitt kommer.

Beställa GDPR guiden från Morrislaw

Henrik Almström erbjuder alla som lyssnar sin guide om GDPR. Vill du ha ett eget exemplar skicka ett ePost meddelande till Henrik på henrik.almstrom@morrislaw.se så skickar han dig ett exemplar.

Behöver ni stöd med att diskutera hur ni ska anpassa er kopplat till er specifika situation, hör gärna av dig till lars.dahlberg@businessreflex.se eller henrik.almstrom@morrislaw.se så gör vi vad vi kan för att stötta.

Senaste inläggen

  • Varumärkeskännedom

    Bygga varumärke

    Varumärkeskännedom inom B2B – allt du behöver veta

    Varumärkeskännedom inom B2B – allt du behöver veta

  • KPI marknadsföring

    Försäljning

    10 KPI:er att hålla koll på för ökad tillväxt inom B2B

    10 KPI:er att hålla koll på för ökad tillväxt inom B2B

Senaste poddavsnitten

  • Podd #206 – Marknadsföring inom komplexa köp

  • Podd #205 – Så får du sälj och marknad att leverera tillväxt 2022

  • Podd #204 – Så påverkas du av cookiedöden

  • Podd #203 – Så konkurrerar du med giganter som Google och Facebook

  • Podd #202 – Sälj mer genom att kombinera inbound och outbound försäljning

  • Podd #201 – CAC payback och hemligheten bakom mer tillväxt

  • Podd #200 – Varumärkesskydd och domäner

  • Podd #199 – Generera digitala affärer som B2B SaaS-bolaget Pitchflow

Alla poddavsnitten