Sälj- & Marknadspodden

Pod #116 – Google Data Studio: Bättre koll på resultatet av marknadsföringen

Vi pratar om hur man visualiserar information som genereras i […]

Vi pratar om hur man visualiserar information som genereras i den digitala marknadsföringen. Google har släppt ett nytt kostnadsfritt verktyg som heter Google Data Studio. Där kan man göra fina och informativa rapporter.

Resultatet blir att man får bättre koll på sin marknadsföring och att det blir enkelt att kommunicera med resten av företaget. Grafer och tabeller samsas sida vid sida där data från många olika ställen kombineras för att visa en helhetsbild.

Vi går igenom hur man skall tänka för att mäta rätt saker och hur man rent praktiskt skapar sina rapporter.

Här ser vi två exempel från rapporter som Google har i sitt mallbibliotek i Data studio.

Google data studio Adwords

Google data studio Search console

Senaste inläggen

  • Varumärkeskännedom

    Bygga varumärke

    Varumärkeskännedom inom B2B – allt du behöver veta

    Varumärkeskännedom inom B2B – allt du behöver veta

  • KPI marknadsföring

    Försäljning

    10 KPI:er att hålla koll på för ökad tillväxt inom B2B

    10 KPI:er att hålla koll på för ökad tillväxt inom B2B

Senaste poddavsnitten

  • Podd #206 – Marknadsföring inom komplexa köp

  • Podd #205 – Så får du sälj och marknad att leverera tillväxt 2022

  • Podd #204 – Så påverkas du av cookiedöden

  • Podd #203 – Så konkurrerar du med giganter som Google och Facebook

  • Podd #202 – Sälj mer genom att kombinera inbound och outbound försäljning

  • Podd #201 – CAC payback och hemligheten bakom mer tillväxt

  • Podd #200 – Varumärkesskydd och domäner

  • Podd #199 – Generera digitala affärer som B2B SaaS-bolaget Pitchflow

Alla poddavsnitten