Sälj- & Marknadspodden

Pod #99 – GDPR, lära sig de nya reglerna är ett måste

GDPR (General Data Protection Regulation) är helt nya regler som […]

 

GDPR

GDPR (General Data Protection Regulation) är helt nya regler som alla som jobbar med marknadsföring behöver förstå och anpassa sig efter. Det kommer påverka hur vi kan samla och lagra data om individer. Det är den största förändringen inom detta område sedan 1995 då det nuvarande regelverket Data Protection Directive 95/46/EC infördes.

De nya reglerna träder i kraft den 25 maj 2018 men det är hög tid att redan nu börja anpassa sig. I detta avsnitt intervjuar vi David Fowler som är expert inom GDPR och hur det kommer påverka marknadsföring. Du får också 10 tips på hur du förbereder dig. Missa inte avsnittet utan lyssna på David. Detta avsnitt är på engelska.

Vill du uppgradera din marknadsföring?

Från enstaka kampanjer till din kompletta digitala avdelning. Vi skräddarsyr lösningar som lyfter din marknadsföring.

Senaste inläggen

  • Digital Marknadsföring, Försäljning

    Så kan du arbeta med en reversed funnel utan att implementera en fullskalig ABM-strategi

    Så kan du arbeta med en reversed funnel utan att implementera en fullskalig ABM-strategi

  • Digital Marknadsföring, Hubspot

    HubSpot-rapportering: Vilka attributionsmodeller ska du använda och när?

    HubSpot-rapportering: Vilka attributionsmodeller ska du använda och när?

Senaste poddavsnitten

  • Podd #228 – Branding baserat på metoden perodiska systemet

  • Podd #227 – Referensförsäljning med Alexander Slotte

  • Podd #226 – AI med Pontus Staunstrup

  • Podd #225 – New model selling

  • Podd #224 – Marknadsföringen ger ingen effekt

  • Podd #223 – Marknadschefens omöjliga jobb

  • Podd #222 – Hållbarhet som konkurrensfördel – Ett samtal med Erik Hedén

  • Podd #221 – Framtidens CRM – Optimering och AI med Anders och Lars