Sälj- & Marknadspodden

Pod #99 – GDPR, lära sig de nya reglerna är ett måste

GDPR (General Data Protection Regulation) är helt nya regler som […]

GDPR

GDPR (General Data Protection Regulation) är helt nya regler som alla som jobbar med marknadsföring behöver förstå och anpassa sig efter. Det kommer påverka hur vi kan samla och lagra data om individer. Det är den största förändringen inom detta område sedan 1995 då det nuvarande regelverket Data Protection Directive 95/46/EC infördes.

De nya reglerna träder i kraft den 25 maj 2018 men det är hög tid att redan nu börja anpassa sig. I detta avsnitt intervjuar vi David Fowler som är expert inom GDPR och hur det kommer påverka marknadsföring. Du får också 10 tips på hur du förbereder dig. Missa inte avsnittet utan lyssna på David. Detta avsnitt är på engelska.

Senaste inläggen

  • Varumärkeskännedom

    Bygga varumärke

    Varumärkeskännedom inom B2B – allt du behöver veta

    Varumärkeskännedom inom B2B – allt du behöver veta

  • KPI marknadsföring

    Försäljning

    10 KPI:er att hålla koll på för ökad tillväxt inom B2B

    10 KPI:er att hålla koll på för ökad tillväxt inom B2B

Senaste poddavsnitten

  • Podd #206 – Marknadsföring inom komplexa köp

  • Podd #205 – Så får du sälj och marknad att leverera tillväxt 2022

  • Podd #204 – Så påverkas du av cookiedöden

  • Podd #203 – Så konkurrerar du med giganter som Google och Facebook

  • Podd #202 – Sälj mer genom att kombinera inbound och outbound försäljning

  • Podd #201 – CAC payback och hemligheten bakom mer tillväxt

  • Podd #200 – Varumärkesskydd och domäner

  • Podd #199 – Generera digitala affärer som B2B SaaS-bolaget Pitchflow

Alla poddavsnitten