Sälj- & Marknadspodden

Pod #127 – Employer branding, hur gör du det framgångsrikt

Det pratas allt mer om employer branding. Det blir allt […]

 

Det pratas allt mer om employer branding. Det blir allt viktigare för företagets möjligheter att driva tillväxt. I detta avsnitt reder vi ut vad det innebär från ett marknadsföringsperspektiv både för bolagets produkter och tjänster samt hur det påverkar rekrytering.

Employer branding hamnar ofta lite mitt emellan marknad och HR funktionen. Här gäller det att samarbeta för framgång.

Avsnittet är en intervju med Robert Dybeck. Robert har lång erfarenhet av att jobba med employer branding och delar med sig av sin syn på ämnet. Robert ger också konkreta tips på hur man jobbar med employer branding.

För att lyckas med employer branding handlar det i grunden om att vara duktig på att jobba med sina värderingar och sitt why. På denna sida hittar ni en omfattande undersökning gjort av Wildfire som visar på hur organisationer jobbar med värderingar för att påverka attraktion och prestation.

Vill ni komma i kontakt med Robert Dybeck hittar ni honom enklast på LinkedIn. 

Vill du uppgradera din marknadsföring?

Från enstaka kampanjer till din kompletta digitala avdelning. Vi skräddarsyr lösningar som lyfter din marknadsföring.

Senaste inläggen

  • Digital Marknadsföring, Försäljning

    Så kan du arbeta med en reversed funnel utan att implementera en fullskalig ABM-strategi

    Så kan du arbeta med en reversed funnel utan att implementera en fullskalig ABM-strategi

  • Digital Marknadsföring, Hubspot

    HubSpot-rapportering: Vilka attributionsmodeller ska du använda och när?

    HubSpot-rapportering: Vilka attributionsmodeller ska du använda och när?

Senaste poddavsnitten

  • Podd #229 – Så skriver du texter som får kunder att agera

  • Podd #228 – Branding baserat på metoden perodiska systemet

  • Podd #227 – Referensförsäljning med Alexander Slotte

  • Podd #226 – AI med Pontus Staunstrup

  • Podd #225 – New model selling

  • Podd #224 – Marknadsföringen ger ingen effekt

  • Podd #223 – Marknadschefens omöjliga jobb

  • Podd #222 – Hållbarhet som konkurrensfördel – Ett samtal med Erik Hedén