Sälj- & Marknadspodden

Pod #31 – Marknadsföring digitalt B2B B2C

Anders intervjuar Sara Öhman som frilansar inom digital marknadsföring. Samtalet [...]

 

Anders intervjuar Sara Öhman som frilansar inom digital marknadsföring. Samtalet kom att bli en intressant jämförelse mellan B2B och B2C och hur man skall tänka för att gå från traditionell varumärkesmarknadsföring till att driva affärer.

Mycket handlar om att skapa engagemang. Det gäller att lyssna för att förstå vad som gäller och för att förstå var kunderna finns på nätet.

Man skall ha en bra strategi för att låta kunderna bli ambassadörer. Exempel på site som arbetar bra med kunder som ambassadörer är Black milk clothing.

Man hittar Sara enklast på Twitter där hon går under namnet @saraohman.

 

Vill du uppgradera din marknadsföring?

Från enstaka kampanjer till din kompletta digitala avdelning. Vi skräddarsyr lösningar som lyfter din marknadsföring.

Senaste inläggen

  • digitala kundresan

    Digital marknadsföring

    Marknadsevent: Den nya digitala kundresan – Se hela eventet

    Marknadsevent: Den nya digitala kundresan – Se hela eventet

  • Digital marknadsföring, Försäljning

    Så kan du arbeta med en reversed funnel utan att implementera en fullskalig ABM-strategi

    Så kan du arbeta med en reversed funnel utan att implementera en fullskalig ABM-strategi

Senaste poddavsnitten

  • Podd #232 – Anpassa dig till “AI-eran”: Utmaningar och möjligheter för framtidens marknadsföring

  • Pod #231 – Så stänger du fler affärer med MEDDICC

  • Podd #230 – Skapa Thought Leadership, en viktig strategi för marknad och sälj inom B2B

  • Podd #229 – Så skriver du texter som får kunder att agera

  • Podd #228 – Branding baserat på metoden perodiska systemet

  • Podd #227 – Referensförsäljning med Alexander Slotte

  • Podd #226 – AI med Pontus Staunstrup

  • Podd #225 – New model selling