Sälj- & Marknadspodden

Pod #31 – Marknadsföring digitalt B2B B2C

Anders intervjuar Sara Öhman som frilansar inom digital marknadsföring. Samtalet […]

Anders intervjuar Sara Öhman som frilansar inom digital marknadsföring. Samtalet kom att bli en intressant jämförelse mellan B2B och B2C och hur man skall tänka för att gå från traditionell varumärkesmarknadsföring till att driva affärer.

Mycket handlar om att skapa engagemang. Det gäller att lyssna för att förstå vad som gäller och för att förstå var kunderna finns på nätet.

Man skall ha en bra strategi för att låta kunderna bli ambassadörer. Exempel på site som arbetar bra med kunder som ambassadörer är Black milk clothing.

Man hittar Sara enklast på Twitter där hon går under namnet @saraohman.

 

Senaste inläggen

  • Varumärkeskännedom

    Bygga varumärke

    Varumärkeskännedom inom B2B – allt du behöver veta

    Varumärkeskännedom inom B2B – allt du behöver veta

  • KPI marknadsföring

    Försäljning

    10 KPI:er att hålla koll på för ökad tillväxt inom B2B

    10 KPI:er att hålla koll på för ökad tillväxt inom B2B

Senaste poddavsnitten

  • Podd #206 – Marknadsföring inom komplexa köp

  • Podd #205 – Så får du sälj och marknad att leverera tillväxt 2022

  • Podd #204 – Så påverkas du av cookiedöden

  • Podd #203 – Så konkurrerar du med giganter som Google och Facebook

  • Podd #202 – Sälj mer genom att kombinera inbound och outbound försäljning

  • Podd #201 – CAC payback och hemligheten bakom mer tillväxt

  • Podd #200 – Varumärkesskydd och domäner

  • Podd #199 – Generera digitala affärer som B2B SaaS-bolaget Pitchflow

Alla poddavsnitten