Sälj- & Marknadspodden

Pod #31 – Marknadsföring digitalt B2B B2C

Anders intervjuar Sara Öhman som frilansar inom digital marknadsföring. Samtalet […]

 

Anders intervjuar Sara Öhman som frilansar inom digital marknadsföring. Samtalet kom att bli en intressant jämförelse mellan B2B och B2C och hur man skall tänka för att gå från traditionell varumärkesmarknadsföring till att driva affärer.

Mycket handlar om att skapa engagemang. Det gäller att lyssna för att förstå vad som gäller och för att förstå var kunderna finns på nätet.

Man skall ha en bra strategi för att låta kunderna bli ambassadörer. Exempel på site som arbetar bra med kunder som ambassadörer är Black milk clothing.

Man hittar Sara enklast på Twitter där hon går under namnet @saraohman.

 

Vill du uppgradera din marknadsföring?

Från enstaka kampanjer till din kompletta digitala avdelning. Vi skräddarsyr lösningar som lyfter din marknadsföring.

Senaste inläggen

  • En guide för marknadschefer om MA och CRM-system

    Digital Marknadsföring, Hubspot

    Från implementering till ROI: En guide för marknadschefer om MA och CRM-system

    Från implementering till ROI: En guide för marknadschefer om MA och CRM-system

  • Försäljning, Webinar

    Öka din marknadseffektivitet med AI – Livestream med Business Reflex

    Öka din marknadseffektivitet med AI – Livestream med Business Reflex

Senaste poddavsnitten

  • Podd #226 – AI med Pontus Staunstrup

  • Podd #225 – New model selling

  • Podd #224 – Marknadsföringen ger ingen effekt

  • Podd #223 – Marknadschefens omöjliga jobb

  • Podd #222 – Hållbarhet som konkurrensfördel – Ett samtal med Erik Hedén

  • Podd #221 – Framtidens CRM – Optimering och AI med Anders och Lars

  • Podd #220 – Skapa alignment mellan marknad och produktledning

  • Podd #219 – Att växa snabbt och smart: Lärdomar från Brightbids framgångsresa inom AI och adtech