Sälj- & Marknadspodden

Podd #184 – Skapa en digital kopia av B2B sälj

I det här avsnittet av sälj- och marknadspodden pratar Lars och Anders om hur vi kan effektivisera B2B sälj som på många sätt fått det ännu svårare att arbeta effektivt under Covid-19 pandemin. Köparna har blivit än mer digitala och det är svårare att sälja effektivt när det inte går att träffas i fysiska möten. Det handlar om att skapa en digital kopia av sälj.

För att lyckas med det måste vi förstå våra köpare på djupet. Den kunskapen leder till att vi förstår vilket digitalt innehåll som på ett värdeadderande sätt stöttar köparen på en B2B köpresa. Vi lär ut grunderna i hur er organisation kan ta fram de underlag som behövs via digitala interaktiva workshops. Du kan ladda ner en mall som hjälper dig att förstå hur du kan genomföra dessa interaktiva digitala workshops baserat på verktyget Miro här.

För att kunna nyttja mallen behöver du skapa ett gratiskonto för Miro. Det gör du här www.miro.com.

Samla ditt team och ta nya tag för att långsiktigt effektivisera B2B sälj. Enligt alla undersökningar är vårt nya än mer digitala beteende här för att stanna.

Senaste inläggen

  • Varumärkeskännedom

    Bygga varumärke

    Varumärkeskännedom inom B2B – allt du behöver veta

    Varumärkeskännedom inom B2B – allt du behöver veta

  • KPI marknadsföring

    Försäljning

    10 KPI:er att hålla koll på för ökad tillväxt inom B2B

    10 KPI:er att hålla koll på för ökad tillväxt inom B2B

Senaste poddavsnitten

  • Podd #206 – Marknadsföring inom komplexa köp

  • Podd #205 – Så får du sälj och marknad att leverera tillväxt 2022

  • Podd #204 – Så påverkas du av cookiedöden

  • Podd #203 – Så konkurrerar du med giganter som Google och Facebook

  • Podd #202 – Sälj mer genom att kombinera inbound och outbound försäljning

  • Podd #201 – CAC payback och hemligheten bakom mer tillväxt

  • Podd #200 – Varumärkesskydd och domäner

  • Podd #199 – Generera digitala affärer som B2B SaaS-bolaget Pitchflow

Alla poddavsnitten