I det här avsnittet av sälj- och marknadspodden pratar Lars och Anders om hur vi kan effektivisera B2B sälj som på många sätt fått det ännu svårare att arbeta effektivt under Covid-19 pandemin. Köparna har blivit än mer digitala och det är svårare att sälja effektivt när det inte går att träffas i fysiska möten. Det handlar om att skapa en digital kopia av sälj.

För att lyckas med det måste vi förstå våra köpare på djupet. Den kunskapen leder till att vi förstår vilket digitalt innehåll som på ett värdeadderande sätt stöttar köparen på en B2B köpresa. Vi lär ut grunderna i hur er organisation kan ta fram de underlag som behövs via digitala interaktiva workshops. Du kan ladda ner en mall som hjälper dig att förstå hur du kan genomföra dessa interaktiva digitala workshops baserat på verktyget Miro här.

För att kunna nyttja mallen behöver du skapa ett gratiskonto för Miro. Det gör du här www.miro.com.

Samla ditt team och ta nya tag för att långsiktigt effektivisera B2B sälj. Enligt alla undersökningar är vårt nya än mer digitala beteende här för att stanna.

Vill du uppgradera din marknadsföring?

Från enstaka kampanjer till din kompletta digitala avdelning. Vi skräddarsyr lösningar som lyfter din marknadsföring.

Senaste inläggen

  • Marknadssoffan

    #016: Spontansnack: Ett avsnitt om kost och hälsa

    #016: Spontansnack: Ett avsnitt om kost och hälsa

  • Marknadssoffan

    #015: Mätning: Varför är det så lätt att hamna i fällan av att fokusera på top-funnel KPI:er?

    #015: Mätning: Varför är det så lätt att hamna i fällan av att fokusera på top-funnel KPI:er?

Senaste poddavsnitten

  • Podd #222 – Hållbarhet som konkurrensfördel – Ett samtal med Erik Hedén

  • Podd #221 – Framtidens CRM – Optimering och AI med Anders och Lars

  • Podd #220 – Skapa alignment mellan marknad och produktledning

  • Podd #219 – Att växa snabbt och smart: Lärdomar från Brightbids framgångsresa inom AI och adtech

  • Podd #218 – AI-revolutionen inom Försäljning och Marknadsföring

  • Podd #217 – Framtiden med AI: Utmaningar, Möjligheter och Etik

  • Podd #216 – Maximera AI-potentialen med low-code, no-code verktyg

  • Podd #215 – Få ut mer effekt av företagets strategiarbete