Få en bättre inblick

I avsnitt 81 pratar vi om hur styrelsen kan få en bättre inblick i företagets digitala resa. Vi har skapat en struktur för en digital audit av företagets marknadsfunktion. Det kanske snarare är ett recept på hur saker borde fungera vilket man sedan kan mäta nuläget mot för att förstå hur långt man kommit på resan och var gapen finns.

Grunden för vår digitala audit är en utvecklingstrappa som visar vilka stadier det finns på vägen mot det allt igenom kommunicerande bolaget.

Efter det tar vi upp fyra områden som tillsammans ger en helhetsbild av läget. Dessa områden är Personal, Arbetssätt, Mål och Inflytande.

Vill du uppgradera din marknadsföring?

Från enstaka kampanjer till din kompletta digitala avdelning. Vi skräddarsyr lösningar som lyfter din marknadsföring.

Senaste inläggen

  • Digital Marknadsföring, Försäljning

    Så kan du arbeta med en reversed funnel utan att implementera en fullskalig ABM-strategi

    Så kan du arbeta med en reversed funnel utan att implementera en fullskalig ABM-strategi

  • Digital Marknadsföring, Hubspot

    HubSpot-rapportering: Vilka attributionsmodeller ska du använda och när?

    HubSpot-rapportering: Vilka attributionsmodeller ska du använda och när?

Senaste poddavsnitten

  • Podd #228 – Branding baserat på metoden perodiska systemet

  • Podd #227 – Referensförsäljning med Alexander Slotte

  • Podd #226 – AI med Pontus Staunstrup

  • Podd #225 – New model selling

  • Podd #224 – Marknadsföringen ger ingen effekt

  • Podd #223 – Marknadschefens omöjliga jobb

  • Podd #222 – Hållbarhet som konkurrensfördel – Ett samtal med Erik Hedén

  • Podd #221 – Framtidens CRM – Optimering och AI med Anders och Lars