Få en bättre inblick

I avsnitt 81 pratar vi om hur styrelsen kan få en bättre inblick i företagets digitala resa. Vi har skapat en struktur för en digital audit av företagets marknadsfunktion. Det kanske snarare är ett recept på hur saker borde fungera vilket man sedan kan mäta nuläget mot för att förstå hur långt man kommit på resan och var gapen finns.

Grunden för vår digitala audit är en utvecklingstrappa som visar vilka stadier det finns på vägen mot det allt igenom kommunicerande bolaget.

Efter det tar vi upp fyra områden som tillsammans ger en helhetsbild av läget. Dessa områden är Personal, Arbetssätt, Mål och Inflytande.

Senaste inläggen

  • Vad är ett CRM system?

    Hubspot

    Vad är ett CRM-system? En guide till att integrera HubSpot som ditt CRM-verktyg

    Vad är ett CRM-system? En guide till att integrera HubSpot som ditt CRM-verktyg

  • Hubspot vs Salesforce

    Hubspot

    HubSpot vs Salesforce – Vilket verktyg är bäst?

    HubSpot vs Salesforce – Vilket verktyg är bäst?

Senaste poddavsnitten

  • Podd #218 – AI-revolutionen inom Försäljning och Marknadsföring

  • Podd #217 – Framtiden med AI: Utmaningar, Möjligheter och Etik

  • Podd #216 – Maximera AI-potentialen med low-code, no-code verktyg

  • Podd #215 – Få ut mer effekt av företagets strategiarbete

  • Podd #214 – Maximera din PR-effekt med Jonas Pertoft

  • Podd #213 – Förstå köpresan inom B2B

  • Podd #212 – Målstyrning med OKR

  • Podd #211 – TAM SAM SOM