Sälj- & Marknadspodden
Pod #81 – Digital audit av marknadsfunktionen
Podcast: Play in new window | Download
Podcast: Play in new window | Download
Få en bättre inblick
I avsnitt 81 pratar vi om hur styrelsen kan få en bättre inblick i företagets digitala resa. Vi har skapat en struktur för en digital audit av företagets marknadsfunktion. Det kanske snarare är ett recept på hur saker borde fungera vilket man sedan kan mäta nuläget mot för att förstå hur långt man kommit på resan och var gapen finns.
Grunden för vår digitala audit är en utvecklingstrappa som visar vilka stadier det finns på vägen mot det allt igenom kommunicerande bolaget.
Efter det tar vi upp fyra områden som tillsammans ger en helhetsbild av läget. Dessa områden är Personal, Arbetssätt, Mål och Inflytande.
Senaste inläggen
Senaste poddavsnitten
Podd #218 – AI-revolutionen inom Försäljning och Marknadsföring
Podd #217 – Framtiden med AI: Utmaningar, Möjligheter och Etik
Podd #216 – Maximera AI-potentialen med low-code, no-code verktyg
Podd #215 – Få ut mer effekt av företagets strategiarbete
Podd #214 – Maximera din PR-effekt med Jonas Pertoft
Podd #213 – Förstå köpresan inom B2B
Podd #212 – Målstyrning med OKR
Podd #211 – TAM SAM SOM