Dagens gäst – Ola Weidenberg

I detta avsnitt av sälj- och marknadspodden gör vi en intervju med Ola Weidenberg som är marknadschef på Roxtec. Att utveckla en digital affärsgenereringsstrategi inom B2B är krävande och komplext. Om det dessutom är ett större internationellt bolag är det många nya utmaningar som uppstår. Roxtec är mitt uppe i sin resa att utveckla en effektiv digital affärsgenerering.

Roxtec är ett svenska bolag som agerar på en global marknad. Man tillhandahåller lösningar inom området modulära tätningssystem.

Ola berättar om sina erfarenheter och delar med sig av sina tips.

Under avsnittet går vi igenom:

  • Hur tänker man kring val av tekniklösning?
  • Hur får man marknad och sälj att fungera ihop?
  • Hur bygger man upp en global marknadsorganisation med central och lokal personal?
  • Hur jobbar man med content marketing globalt för att ta hand om köparens moderna digitala  “varuvalsresa” som Ola så fyndigt kallar det för?
  • Exempel på resultat som Roxtec redan har uppnått.

Vill du komma i kontakt med Ola Weidenberg hittar du honom lättas på LinkedIn.

Vill du uppgradera din marknadsföring?

Från enstaka kampanjer till din kompletta digitala avdelning. Vi skräddarsyr lösningar som lyfter din marknadsföring.

Senaste inläggen

  • Marknadssoffan

    #12: Personalomsättning: Hur får man som företag sina anställda att stanna kvar?

    #12: Personalomsättning: Hur får man som företag sina anställda att stanna kvar?

  • Marknadssoffan

    #011: Content: Hur ska företag konkurrera med individuella kreatörer?

    #011: Content: Hur ska företag konkurrera med individuella kreatörer?

Senaste poddavsnitten

  • Podd #221 – Framtidens CRM – Optimering och AI med Anders och Lars

  • Podd #220 – Skapa alignment mellan marknad och produktledning

  • Podd #219 – Att växa snabbt och smart: Lärdomar från Brightbids framgångsresa inom AI och adtech

  • Podd #218 – AI-revolutionen inom Försäljning och Marknadsföring

  • Podd #217 – Framtiden med AI: Utmaningar, Möjligheter och Etik

  • Podd #216 – Maximera AI-potentialen med low-code, no-code verktyg

  • Podd #215 – Få ut mer effekt av företagets strategiarbete

  • Podd #214 – Maximera din PR-effekt med Jonas Pertoft