Dagens gäst – Ola Weidenberg

I detta avsnitt av sälj- och marknadspodden gör vi en intervju med Ola Weidenberg som är marknadschef på Roxtec. Att utveckla en digital affärsgenereringsstrategi inom B2B är krävande och komplext. Om det dessutom är ett större internationellt bolag är det många nya utmaningar som uppstår. Roxtec är mitt uppe i sin resa att utveckla en effektiv digital affärsgenerering.

Roxtec är ett svenska bolag som agerar på en global marknad. Man tillhandahåller lösningar inom området modulära tätningssystem.

Ola berättar om sina erfarenheter och delar med sig av sina tips.

Under avsnittet går vi igenom:

  • Hur tänker man kring val av tekniklösning?
  • Hur får man marknad och sälj att fungera ihop?
  • Hur bygger man upp en global marknadsorganisation med central och lokal personal?
  • Hur jobbar man med content marketing globalt för att ta hand om köparens moderna digitala  “varuvalsresa” som Ola så fyndigt kallar det för?
  • Exempel på resultat som Roxtec redan har uppnått.

Vill du komma i kontakt med Ola Weidenberg hittar du honom lättas på LinkedIn.

Vill du uppgradera din marknadsföring?

Från enstaka kampanjer till din kompletta digitala avdelning. Vi skräddarsyr lösningar som lyfter din marknadsföring.

Senaste inläggen

  • Digital Marknadsföring, Försäljning

    Så kan du arbeta med en reversed funnel utan att implementera en fullskalig ABM-strategi

    Så kan du arbeta med en reversed funnel utan att implementera en fullskalig ABM-strategi

  • Digital Marknadsföring, Hubspot

    HubSpot-rapportering: Vilka attributionsmodeller ska du använda och när?

    HubSpot-rapportering: Vilka attributionsmodeller ska du använda och när?

Senaste poddavsnitten

  • Podd #229 – Så skriver du texter som får kunder att agera

  • Podd #228 – Branding baserat på metoden perodiska systemet

  • Podd #227 – Referensförsäljning med Alexander Slotte

  • Podd #226 – AI med Pontus Staunstrup

  • Podd #225 – New model selling

  • Podd #224 – Marknadsföringen ger ingen effekt

  • Podd #223 – Marknadschefens omöjliga jobb

  • Podd #222 – Hållbarhet som konkurrensfördel – Ett samtal med Erik Hedén