I detta avsnitt går vi igenom den modern marknadsorganisationen och hur den behöver utvecklas i 5 faser. Missa inte guiden som sammanfattar avsnittet. Du hittar den här!

De 5 faserna har visat sig vara ett pedagogiskt sätt att skapa sig en bild över den utvecklingsresa som i princip alla med tillväxtambitioner inom B2B behöver gå igenom de närmaste åren. De 5 faserna är:

  • Fas 1 – Inifrån och ut
  • Fas 2 – Utifrån och in
  • Fas 3 – Digital affärsgenerering
  • Fas 4 – Digital kundupplevelse
  • Fas 5 – Profit Center

Under avsnittet så pratat vi om en undersökning från Litium. Den hittar ni här.

Vill du uppgradera din marknadsföring?

Från enstaka kampanjer till din kompletta digitala avdelning. Vi skräddarsyr lösningar som lyfter din marknadsföring.

Senaste inläggen

  • En guide för marknadschefer om MA och CRM-system

    Digital Marknadsföring, Hubspot

    Från implementering till ROI: En guide för marknadschefer om MA och CRM-system

    Från implementering till ROI: En guide för marknadschefer om MA och CRM-system

  • Försäljning, Webinar

    Öka din marknadseffektivitet med AI – Livestream med Business Reflex

    Öka din marknadseffektivitet med AI – Livestream med Business Reflex

Senaste poddavsnitten

  • Podd #226 – AI med Pontus Staunstrup

  • Podd #225 – New model selling

  • Podd #224 – Marknadsföringen ger ingen effekt

  • Podd #223 – Marknadschefens omöjliga jobb

  • Podd #222 – Hållbarhet som konkurrensfördel – Ett samtal med Erik Hedén

  • Podd #221 – Framtidens CRM – Optimering och AI med Anders och Lars

  • Podd #220 – Skapa alignment mellan marknad och produktledning

  • Podd #219 – Att växa snabbt och smart: Lärdomar från Brightbids framgångsresa inom AI och adtech