Sälj- & Marknadspodden
Pod #133 – Den moderna marknadsorganisationens 5 utvecklingsfaser
Podcast: Play in new window | Download
Podcast: Play in new window | Download
I detta avsnitt går vi igenom den modern marknadsorganisationen och hur den behöver utvecklas i 5 faser. Missa inte guiden som sammanfattar avsnittet. Du hittar den här!De 5 faserna har visat sig vara ett pedagogiskt sätt att skapa sig en bild över den utvecklingsresa som i princip alla med tillväxtambitioner inom B2B behöver gå igenom de närmaste åren. De 5 faserna är:
- Fas 1 – Inifrån och ut
- Fas 2 – Utifrån och in
- Fas 3 – Digital affärsgenerering
- Fas 4 – Digital kundupplevelse
- Fas 5 – Profit Center
Under avsnittet så pratat vi om en undersökning från Litium. Den hittar ni här.
Senaste inläggen
Senaste poddavsnitten
Podd #218 – AI-revolutionen inom Försäljning och Marknadsföring
Podd #217 – Framtiden med AI: Utmaningar, Möjligheter och Etik
Podd #216 – Maximera AI-potentialen med low-code, no-code verktyg
Podd #215 – Få ut mer effekt av företagets strategiarbete
Podd #214 – Maximera din PR-effekt med Jonas Pertoft
Podd #213 – Förstå köpresan inom B2B
Podd #212 – Målstyrning med OKR
Podd #211 – TAM SAM SOM