Sälj- & Marknadspodden

Pod #140 – Datadriven marknadsföring och försäljning

Det här avsnittet handlar om datadriven marknadsföring och försäljning. Många pratar […]

 

Data Driven marketing

Det här avsnittet handlar om datadriven marknadsföring och försäljning. Många pratar om att vi måste bli mer datadrivna när vi utvecklar vår marknadskommunikation och vår verksamhet. Vi pratar om att kunna leverera en allt mer effektiv upplevelse till våra framtida kunder både innan dom blir vår kund och sen löpande över tid.

Många är nyfikna kring vad det handlar om och hur man gör. Vi har därför valt att bjuda in Hannes Bünger och Per Willebrand  till sälj och marknadspodden. I detta avsnitt berättar Hannes och Per om hur man implementerar en datadriven marknadsföring och försäljning baserat på deras erfarenhet.

Vill ni komma i kontakt med Hannes och Per hittar ni deras kontaktuppgifter på www.recolon.se

 

Vill du uppgradera din marknadsföring?

Från enstaka kampanjer till din kompletta digitala avdelning. Vi skräddarsyr lösningar som lyfter din marknadsföring.

Senaste inläggen

  • Digital Marknadsföring, Försäljning

    Så kan du arbeta med en reversed funnel utan att implementera en fullskalig ABM-strategi

    Så kan du arbeta med en reversed funnel utan att implementera en fullskalig ABM-strategi

  • Digital Marknadsföring, Hubspot

    HubSpot-rapportering: Vilka attributionsmodeller ska du använda och när?

    HubSpot-rapportering: Vilka attributionsmodeller ska du använda och när?

Senaste poddavsnitten

  • Podd #228 – Branding baserat på metoden perodiska systemet

  • Podd #227 – Referensförsäljning med Alexander Slotte

  • Podd #226 – AI med Pontus Staunstrup

  • Podd #225 – New model selling

  • Podd #224 – Marknadsföringen ger ingen effekt

  • Podd #223 – Marknadschefens omöjliga jobb

  • Podd #222 – Hållbarhet som konkurrensfördel – Ett samtal med Erik Hedén

  • Podd #221 – Framtidens CRM – Optimering och AI med Anders och Lars