Sälj- & Marknadspodden

Pod #61 – Content marketing i Nordamerika

Anders Hermansson i studion för en trendspaning i Nordamerika. I avsnitt […]

 

Mark Emond

Anders Hermansson i studion för en trendspaning i Nordamerika. I avsnitt 61 av Sälj – & Marknadspodden återknyter jag kontakten med en kollega och vän från tiden på Cognos och IBM.

Jag intervjuar den mycket trevliga och duktiga marknadsföraren Mark Emond. Det visade sig att Mark startade sin byrå Demand Spring ungefär samtidigt som Lasse och jag startade Business Reflex.

Mark och jag pratar om mognadsgraden inom content marketing i Sverige och Nordamerika. Mark bor i Ottawa i Canada men har kunder även i USA. Vi konstaterar att det finns stora likheter mellan Sverige och Canada medan USA ser lite annorlunda ut.

Mark skrev nyligen en bra bloggpost kallad The 7 Components of a Healthy Demand System.

Vill du uppgradera din marknadsföring?

Från enstaka kampanjer till din kompletta digitala avdelning. Vi skräddarsyr lösningar som lyfter din marknadsföring.

Senaste inläggen

  • En guide för marknadschefer om MA och CRM-system

    Digital Marknadsföring, Hubspot

    Från implementering till ROI: En guide för marknadschefer om MA och CRM-system

    Från implementering till ROI: En guide för marknadschefer om MA och CRM-system

  • Försäljning, Webinar

    Öka din marknadseffektivitet med AI – Livestream med Business Reflex

    Öka din marknadseffektivitet med AI – Livestream med Business Reflex

Senaste poddavsnitten

  • Podd #225 – New model selling

  • Podd #224 – Marknadsföringen ger ingen effekt

  • Podd #223 – Marknadschefens omöjliga jobb

  • Podd #222 – Hållbarhet som konkurrensfördel – Ett samtal med Erik Hedén

  • Podd #221 – Framtidens CRM – Optimering och AI med Anders och Lars

  • Podd #220 – Skapa alignment mellan marknad och produktledning

  • Podd #219 – Att växa snabbt och smart: Lärdomar från Brightbids framgångsresa inom AI och adtech

  • Podd #218 – AI-revolutionen inom Försäljning och Marknadsföring