Sälj- & Marknadspodden

Pod #61 – Content marketing i Nordamerika

Anders Hermansson i studion för en trendspaning i Nordamerika. I avsnitt [...]

 

Mark Emond

Anders Hermansson i studion för en trendspaning i Nordamerika. I avsnitt 61 av Sälj – & Marknadspodden återknyter jag kontakten med en kollega och vän från tiden på Cognos och IBM.

Jag intervjuar den mycket trevliga och duktiga marknadsföraren Mark Emond. Det visade sig att Mark startade sin byrå Demand Spring ungefär samtidigt som Lasse och jag startade Business Reflex.

Mark och jag pratar om mognadsgraden inom content marketing i Sverige och Nordamerika. Mark bor i Ottawa i Canada men har kunder även i USA. Vi konstaterar att det finns stora likheter mellan Sverige och Canada medan USA ser lite annorlunda ut.

Mark skrev nyligen en bra bloggpost kallad The 7 Components of a Healthy Demand System.

Vill du uppgradera din marknadsföring?

Från enstaka kampanjer till din kompletta digitala avdelning. Vi skräddarsyr lösningar som lyfter din marknadsföring.

Senaste inläggen

  • digitala kundresan

    Digital marknadsföring

    Event: Den nya digitala kundresan (Stockholm, 30 januari)

    Event: Den nya digitala kundresan (Stockholm, 30 januari)

  • Digital marknadsföring, Försäljning

    Så kan du arbeta med en reversed funnel utan att implementera en fullskalig ABM-strategi

    Så kan du arbeta med en reversed funnel utan att implementera en fullskalig ABM-strategi

Senaste poddavsnitten

  • Pod #231 – Så stänger du fler affärer med MEDDICC

  • Podd #230 – Skapa Thought Leadership, en viktig strategi för marknad och sälj inom B2B

  • Podd #229 – Så skriver du texter som får kunder att agera

  • Podd #228 – Branding baserat på metoden perodiska systemet

  • Podd #227 – Referensförsäljning med Alexander Slotte

  • Podd #226 – AI med Pontus Staunstrup

  • Podd #225 – New model selling

  • Podd #224 – Marknadsföringen ger ingen effekt