Sälj- & Marknadspodden

Pod #82 – B2B 2.0 boken om digital B2B marknadsföring

I detta avsnitt av Sälj- och Marknadspodden intervjuar vi Ulf […]

 

I detta avsnitt av Sälj- och Marknadspodden intervjuar vi Ulf Vanselius, en av författarna till boken B2B 2.0 “Marknadsföring och reklam i den digitala tidsåldern”. Boken ger en bred kunskap om grunderna i modern marknadsföring för B2B företag. Självklart tar boken upp allt som har med den digital utvecklingen inom marknadsföring att göra.

Ulf har grundat reklambyrån Pyramid och har lång erfarenhet av att hjälpa svenska företag att lyckas med B2B-marknadsföring. Vi pratar en hel del om hur svenska företag ligger till i den digitala utvecklingen och deras förutsättningar att lyckas.

De tre första som skickar ett mail till lars.dahlberg@businessreflex.se erhåller ett gratis exemplar av boken.

Vill ni komma i kontakt med Ulf hittar ni honom enklast hos Pyramid.

B2B20-boken

Vill du uppgradera din marknadsföring?

Från enstaka kampanjer till din kompletta digitala avdelning. Vi skräddarsyr lösningar som lyfter din marknadsföring.

Senaste inläggen

  • Marknadssoffan

    #016: Spontansnack: Ett avsnitt om kost och hälsa

    #016: Spontansnack: Ett avsnitt om kost och hälsa

  • Marknadssoffan

    #015: Mätning: Varför är det så lätt att hamna i fällan av att fokusera på top-funnel KPI:er?

    #015: Mätning: Varför är det så lätt att hamna i fällan av att fokusera på top-funnel KPI:er?

Senaste poddavsnitten

  • Podd #222 – Hållbarhet som konkurrensfördel – Ett samtal med Erik Hedén

  • Podd #221 – Framtidens CRM – Optimering och AI med Anders och Lars

  • Podd #220 – Skapa alignment mellan marknad och produktledning

  • Podd #219 – Att växa snabbt och smart: Lärdomar från Brightbids framgångsresa inom AI och adtech

  • Podd #218 – AI-revolutionen inom Försäljning och Marknadsföring

  • Podd #217 – Framtiden med AI: Utmaningar, Möjligheter och Etik

  • Podd #216 – Maximera AI-potentialen med low-code, no-code verktyg

  • Podd #215 – Få ut mer effekt av företagets strategiarbete