Sälj- & Marknadspodden
Pod #121 – En avancerad lösning för digital marknadsföring inom B2B
Podcast: Play in new window | Download | Embed
Subscribe: Apple Podcasts | RSS | https://podcasts.apple.com/se/podcast/s%C3%A4lj-och-marknadspodden/id864322945
Podcast: Play in new window | Download | Embed
Subscribe: Apple Podcasts | RSS | https://podcasts.apple.com/se/podcast/s%C3%A4lj-och-marknadspodden/id864322945
Dagens gäst – Petronella Posti-Hultqvist
I detta avsnitt av sälj- och marknadspodden får ni möjligheten att lyssna till en digital marknadschef och ta del av hennes kunskaper och erfarenheter av att implementera en avancerad lösning för digital marknadsföring inom B2B.
Hon heter Petronella Posti-Hultqvist och jobbar på Palette Software. Palette är ett svenskt mjukvaruföretag som utvecklar lösningar för inköp, faktura och betalningsprocesser. Palette valde under 2016 att starta en strategiskt satsning på digital marknadsföring för att stötta bolagets internationella tillväxt. Petronella beskriver den lösning som Palette har implementerat för digital marknadsföring samt hur ett nära samarbete med sälj bedrivs. Låt er inspireras inför hösten av hennes kunskap och erfarenheter inom området.
Det finns många intressanta delar i lösningen. Den mest spännande är införande av AI verktyget Redpine från Random Forest som en del av webbsidan för att effektivisera personalisering, öka antal pageviews, minska bouncerate och öka konvertering.
Petronella Posti-Hultqvist hittar ni enklast på LinkedIn.
Vill du uppgradera din marknadsföring?
Från enstaka kampanjer till din kompletta digitala avdelning. Vi skräddarsyr lösningar som lyfter din marknadsföring.
Ring oss! 08-703 25 40
Senaste inläggen
Digital Marknadsföring, Försäljning
Så kan du arbeta med en reversed funnel utan att implementera en fullskalig ABM-strategi
Så kan du arbeta med en reversed funnel utan att implementera en fullskalig ABM-strategi
Digital Marknadsföring, Hubspot
HubSpot-rapportering: Vilka attributionsmodeller ska du använda och när?
HubSpot-rapportering: Vilka attributionsmodeller ska du använda och när?
Senaste poddavsnitten
Podd #228 – Branding baserat på metoden perodiska systemet
Podd #227 – Referensförsäljning med Alexander Slotte
Podd #226 – AI med Pontus Staunstrup
Podd #225 – New model selling
Podd #224 – Marknadsföringen ger ingen effekt
Podd #223 – Marknadschefens omöjliga jobb
Podd #222 – Hållbarhet som konkurrensfördel – Ett samtal med Erik Hedén
Podd #221 – Framtidens CRM – Optimering och AI med Anders och Lars