Sälj- & Marknadspodden
Pod #142 – Hur du gör för att aldrig förlora en kund igen
I det här avsnittet går Lars och Anders igenom hur […]
Podcast: Play in new window | Download | Embed
Subscribe: Apple Podcasts | RSS | https://podcasts.apple.com/se/podcast/s%C3%A4lj-och-marknadspodden/id864322945
Podcast: Play in new window | Download | Embed
Subscribe: Apple Podcasts | RSS | https://podcasts.apple.com/se/podcast/s%C3%A4lj-och-marknadspodden/id864322945
I det här avsnittet går Lars och Anders igenom hur du gör för att aldrig förlora en kunden igen. Avsnittet baseras på boken “Never Lose A Customer Again” som är skriven av Joey Coleman.
Joey har delat in kundlivscykeln i 8 faser där han beskriver hur man, redan när man startar sin marknadsföring och hela vägen tills man har en hängiven kund som rekommenderar en till andra, ska agera som att man aldrig ska förlora kunden.
Boken ger ett intressant perspektiv och det finns många saker som ett B2B-företag skulle kunna göra relativt enkelt. Nyttjar man sedan digitala tekniker på ett effektivt sätt skapas stora möjligheter att lyckas med Joeys ambition.
Häng med och låt er inspireras….
Gillar ni avsnittet kanske det är lämpligt att köpa boken och plöja den under sommaren för att komma laddad till hösten med många nya idéer på hur ni kan skapa nöjdare kunder.
Vill ni diskutera en handlingsplan för ert bolag är det som vanligt bara att höra av sig till oss eller kanske titta förbi och hälsa på i våra nya lokaler på Funckens Gränd 1 i Gamla Stan.
Vill du uppgradera din marknadsföring?
Från enstaka kampanjer till din kompletta digitala avdelning. Vi skräddarsyr lösningar som lyfter din marknadsföring.
Ring oss! 08-703 25 40
Senaste inläggen
Digital marknadsföring
Event: Den nya digitala kundresan (Stockholm, 30 januari)
Event: Den nya digitala kundresan (Stockholm, 30 januari)
Digital marknadsföring, Försäljning
Så kan du arbeta med en reversed funnel utan att implementera en fullskalig ABM-strategi
Så kan du arbeta med en reversed funnel utan att implementera en fullskalig ABM-strategi
Senaste poddavsnitten
Podd #230 – Skapa Thought Leadership, en viktig strategi för marknad och sälj inom B2B
Podd #229 – Så skriver du texter som får kunder att agera
Podd #228 – Branding baserat på metoden perodiska systemet
Podd #227 – Referensförsäljning med Alexander Slotte
Podd #226 – AI med Pontus Staunstrup
Podd #225 – New model selling
Podd #224 – Marknadsföringen ger ingen effekt
Podd #223 – Marknadschefens omöjliga jobb