Sälj- & Marknadspodden

Pod #142 – Hur du gör för att aldrig förlora en kund igen

I det här avsnittet går Lars och Anders igenom hur [...]

 

Förlora aldrig en kund igenI det här avsnittet går Lars och Anders igenom hur du gör för att aldrig förlora en kunden igen. Avsnittet baseras på boken “Never Lose A Customer Again” som är skriven av Joey Coleman.

Joey har delat in kundlivscykeln i 8 faser där han beskriver hur man, redan när man startar sin marknadsföring och hela vägen tills man har en hängiven kund som rekommenderar en till andra, ska agera som att man aldrig ska förlora kunden.

Boken ger ett intressant perspektiv och det finns många saker som ett B2B-företag skulle kunna göra relativt enkelt. Nyttjar man sedan digitala tekniker på ett effektivt sätt skapas stora möjligheter att lyckas med Joeys ambition.

Häng med och låt er inspireras….

Gillar ni avsnittet kanske det är lämpligt att köpa boken och plöja den under sommaren för att komma laddad till hösten med många nya idéer på hur ni kan skapa nöjdare kunder.

Vill ni diskutera en handlingsplan för ert bolag är det som vanligt bara att höra av sig till oss eller kanske titta förbi och hälsa på i våra nya lokaler på Funckens Gränd 1 i Gamla Stan.

Anders Hermansson

Vill du uppgradera din marknadsföring?

Från enstaka kampanjer till din kompletta digitala avdelning. Vi skräddarsyr lösningar som lyfter din marknadsföring.

Senaste inläggen

  • VD rapport om tillväxt growth alliance

    Försäljning, Growth Alliance

    Tillväxtens nya verklighet – insikterna varje B2B-VD behöver just nu

    Tillväxtens nya verklighet – insikterna varje B2B-VD behöver just nu

  • Hubspot för SaaS

    Hubspot

    Vad kostar det för ett B2B SaaS-bolag att göra fel i HubSpot – och hur undviker du misstagen?

    Vad kostar det för ett B2B SaaS-bolag att göra fel i HubSpot – och hur undviker du misstagen?

Senaste poddavsnitten

  • Podd #240: VD-undersökning om utmaningar kring tillväxt, en första sneak peek

  • Podd #239 – Live Stream på LinkedIn: så bygger du förtroende och räckvidd

  • Podd #238 – Så skapar du ett oemotståndligt erbjudande som driver tillväxt

  • Podd # 237 – Därför läcker din tratt

  • Podd #236 – Därför är din tratt för tunn

  • Podd #235 – En uppdatering om nuläge och framtid för LinkedIn

  • Podd #234 – Take back control

  • Podd #233 – Utmaningarna med AI i marknadsföring och AI-plattformen BRAIN