Sälj- & Marknadspodden

Pod #70 – Agil marknadsföring, eller; Så halverar du budgeten

Detta avsnitt spelades in under en livesändning på blab.im. Det […]

 

Detta avsnitt spelades in under en livesändning på blab.im.

Det finns all anledning för marknadsfunktionen att tänka nytt och börja arbeta på ett nytt sätt. Avsnittets gäst Patrik von Bergen har erfarenhet av att omforma en traditionell marknadsfunktion till en snabbfotad agil avdelning.

En modern marknadsfunktion arbetar med strategiska mål men utan långtgående detaljerade aktivitetsplaner. Kanbantavlan spelar en central roll för aktivitetsplaneringen ochs resursplanering är den nya kompetensen som marknadschefen behöver behärska.

Vi hann inte prata om det i podden men Patrik tipsar om boken “The lean startup” som en inspirationskälla. Författaren Eric Reis var nyligen med i podd som Patrik tipsar om.

 

Vill du uppgradera din marknadsföring?

Från enstaka kampanjer till din kompletta digitala avdelning. Vi skräddarsyr lösningar som lyfter din marknadsföring.

Senaste inläggen

  • Digital Marknadsföring, Försäljning

    Så kan du arbeta med en reversed funnel utan att implementera en fullskalig ABM-strategi

    Så kan du arbeta med en reversed funnel utan att implementera en fullskalig ABM-strategi

  • Digital Marknadsföring, Hubspot

    HubSpot-rapportering: Vilka attributionsmodeller ska du använda och när?

    HubSpot-rapportering: Vilka attributionsmodeller ska du använda och när?

Senaste poddavsnitten

  • Podd #229 – Så skriver du texter som får kunder att agera

  • Podd #228 – Branding baserat på metoden perodiska systemet

  • Podd #227 – Referensförsäljning med Alexander Slotte

  • Podd #226 – AI med Pontus Staunstrup

  • Podd #225 – New model selling

  • Podd #224 – Marknadsföringen ger ingen effekt

  • Podd #223 – Marknadschefens omöjliga jobb

  • Podd #222 – Hållbarhet som konkurrensfördel – Ett samtal med Erik Hedén