Sälj- & Marknadspodden

Pod #70 – Agil marknadsföring, eller; Så halverar du budgeten

Detta avsnitt spelades in under en livesändning på blab.im. Det […]

Detta avsnitt spelades in under en livesändning på blab.im.

Det finns all anledning för marknadsfunktionen att tänka nytt och börja arbeta på ett nytt sätt. Avsnittets gäst Patrik von Bergen har erfarenhet av att omforma en traditionell marknadsfunktion till en snabbfotad agil avdelning.

En modern marknadsfunktion arbetar med strategiska mål men utan långtgående detaljerade aktivitetsplaner. Kanbantavlan spelar en central roll för aktivitetsplaneringen ochs resursplanering är den nya kompetensen som marknadschefen behöver behärska.

Vi hann inte prata om det i podden men Patrik tipsar om boken “The lean startup” som en inspirationskälla. Författaren Eric Reis var nyligen med i podd som Patrik tipsar om.

 

Senaste inläggen

  • Varumärkeskännedom

    Bygga varumärke

    Varumärkeskännedom inom B2B – allt du behöver veta

    Varumärkeskännedom inom B2B – allt du behöver veta

  • KPI marknadsföring

    Försäljning

    10 KPI:er att hålla koll på för ökad tillväxt inom B2B

    10 KPI:er att hålla koll på för ökad tillväxt inom B2B

Senaste poddavsnitten

  • Podd #206 – Marknadsföring inom komplexa köp

  • Podd #205 – Så får du sälj och marknad att leverera tillväxt 2022

  • Podd #204 – Så påverkas du av cookiedöden

  • Podd #203 – Så konkurrerar du med giganter som Google och Facebook

  • Podd #202 – Sälj mer genom att kombinera inbound och outbound försäljning

  • Podd #201 – CAC payback och hemligheten bakom mer tillväxt

  • Podd #200 – Varumärkesskydd och domäner

  • Podd #199 – Generera digitala affärer som B2B SaaS-bolaget Pitchflow

Alla poddavsnitten