Sälj- & Marknadspodden
Pod #70 – Agil marknadsföring, eller; Så halverar du budgeten
Detta avsnitt spelades in under en livesändning på blab.im. Det […]
Podcast: Play in new window | Download
Podcast: Play in new window | Download
Detta avsnitt spelades in under en livesändning på blab.im.
Det finns all anledning för marknadsfunktionen att tänka nytt och börja arbeta på ett nytt sätt. Avsnittets gäst Patrik von Bergen har erfarenhet av att omforma en traditionell marknadsfunktion till en snabbfotad agil avdelning.
En modern marknadsfunktion arbetar med strategiska mål men utan långtgående detaljerade aktivitetsplaner. Kanbantavlan spelar en central roll för aktivitetsplaneringen ochs resursplanering är den nya kompetensen som marknadschefen behöver behärska.
Vi hann inte prata om det i podden men Patrik tipsar om boken “The lean startup” som en inspirationskälla. Författaren Eric Reis var nyligen med i podd som Patrik tipsar om.
Senaste inläggen
Senaste poddavsnitten
Podd #218 – AI-revolutionen inom Försäljning och Marknadsföring
Podd #217 – Framtiden med AI: Utmaningar, Möjligheter och Etik
Podd #216 – Maximera AI-potentialen med low-code, no-code verktyg
Podd #215 – Få ut mer effekt av företagets strategiarbete
Podd #214 – Maximera din PR-effekt med Jonas Pertoft
Podd #213 – Förstå köpresan inom B2B
Podd #212 – Målstyrning med OKR
Podd #211 – TAM SAM SOM