Marknadssoffan

#015: Mätning: Varför är det så lätt att hamna i fällan av att fokusera på top-funnel KPI:er?

Erika och Stefan snackar mätning av konverteringar och hur de tänker kring A/B-tester. Stefan levererar en övergång i världsklass och Erika berättar om sin galna tävlingsinriktning.

Senaste inläggen

  • Digital Marknadsföring, Försäljning

    Så kan du arbeta med en reversed funnel utan att implementera en fullskalig ABM-strategi

    Så kan du arbeta med en reversed funnel utan att implementera en fullskalig ABM-strategi

  • Digital Marknadsföring, Hubspot

    HubSpot-rapportering: Vilka attributionsmodeller ska du använda och när?

    HubSpot-rapportering: Vilka attributionsmodeller ska du använda och när?

Senaste poddavsnitten

  • #016: Spontansnack: Ett avsnitt om kost och hälsa

  • #015: Mätning: Varför är det så lätt att hamna i fällan av att fokusera på top-funnel KPI:er?

  • #014: AI-bedrägerier: Vilka risker uppstår när AI används till deepfake content?

  • #013: Robotvän: Kan nya AI-tjänster bota ensamhet?

  • #012: Personalomsättning: Hur får man som företag sina anställda att stanna kvar?

  • #011: Content: Hur ska företag konkurrera med individuella kreatörer?

  • #010 – Distansarbete: Ska vi tvinga tillbaka folk till kontoret?

  • #009 – Back2Office: Hur påverkas produktiviteten när vi går tillbaka till kontoret?