Sälj- & Marknadspodden

Podd #173 – Marketing Performance Management

Dagens avsnitt av sälj- och marknadspodden handlar om Marketing Performance Management. Det blir allt viktigare att marknad kan följa upp resultat kopplat till ekonomiska nyckeltal och planera sina marknadsinvesteringar effektivt baserat på detta.

Det finns ett antal trender som pekar på att Marketing Performance Management är något som allt fler företag behöver anamma på ett strukturerat sätt. För att lyckas behövs ofta verktyg som stödjer detta sätt att planera och följa upp på.

För att beskriva området Marketing Performance Management (MPM) har vi bjudit in Oscar Nelson som varit med och startat bolaget Musqot www.musqot.com som utvecklar verktyg för MPM. Oscar beskriver nyttan och värdet av MPM samt hur man inför metoder, modeller och system för att effektivisera planering och ekonomisk uppföljning.

Oscar Nelson hittar ni enklast på LinkedIn där ni kan ta kontakt med Oscar om ni är intresserade av en fördjupad dialog kring ämnet.

Senaste inläggen

  • Varumärkeskännedom

    Bygga varumärke

    Varumärkeskännedom inom B2B – allt du behöver veta

    Varumärkeskännedom inom B2B – allt du behöver veta

  • KPI marknadsföring

    Försäljning

    10 KPI:er att hålla koll på för ökad tillväxt inom B2B

    10 KPI:er att hålla koll på för ökad tillväxt inom B2B

Senaste poddavsnitten

  • Podd #206 – Marknadsföring inom komplexa köp

  • Podd #205 – Så får du sälj och marknad att leverera tillväxt 2022

  • Podd #204 – Så påverkas du av cookiedöden

  • Podd #203 – Så konkurrerar du med giganter som Google och Facebook

  • Podd #202 – Sälj mer genom att kombinera inbound och outbound försäljning

  • Podd #201 – CAC payback och hemligheten bakom mer tillväxt

  • Podd #200 – Varumärkesskydd och domäner

  • Podd #199 – Generera digitala affärer som B2B SaaS-bolaget Pitchflow

Alla poddavsnitten