Sälj- & Marknadspodden
Podd #169 – Value based Selling på djupet
Podcast: Play in new window | Download | Embed
Subscribe: Apple Podcasts | RSS | https://podcasts.apple.com/se/podcast/s%C3%A4lj-och-marknadspodden/id864322945
Podcast: Play in new window | Download | Embed
Subscribe: Apple Podcasts | RSS | https://podcasts.apple.com/se/podcast/s%C3%A4lj-och-marknadspodden/id864322945
Dagens gäst – Johan Carlsson & Lasse Johansson
I detta avsnitt av sälj- och marknadspodden går vi på djupet kring ämnet Value Based Selling. Avsnittet är en intervju med författarna av boken “Managing B2B Sales 2025″
I vår förra podcast lanserade vi vår egen guide “från köpresa till värderesa” som många av våra lyssnare redan har laddat ner.
I detta avsnitt har vi valt att gå vidare på temat värde, men nu gå in djupare på vad det innebär för säljare och säljchefer att sälja och leda i en organisation som fokuserar på att införa Value Based Selling.
Det handlar om ett nytt förhållningssätt. Många säger nog ja om man frågar om dom säljer värde och inte produkter. Min erfarenhet är att många trots att man säger jag till detta är långt ifrån att göra det i verkligheten på ett effektivt och konsekvent sätt.
I podden intervjuar jag (Lars Dahlberg) Johan Carlsson som är grundare av 3S och är en av författarna. I intervjun deltar även Lasse Johansson som har varit med och bidragit till bokens innehåll samt är en mycket erfaren konsult inom Value Based Selling.
Vill du uppgradera din marknadsföring?
Från enstaka kampanjer till din kompletta digitala avdelning. Vi skräddarsyr lösningar som lyfter din marknadsföring.
Ring oss! 08-703 25 40
Senaste inläggen
Marknadssoffan
#016: Spontansnack: Ett avsnitt om kost och hälsa
#016: Spontansnack: Ett avsnitt om kost och hälsa
Marknadssoffan
#015: Mätning: Varför är det så lätt att hamna i fällan av att fokusera på top-funnel KPI:er?
#015: Mätning: Varför är det så lätt att hamna i fällan av att fokusera på top-funnel KPI:er?
Senaste poddavsnitten
Podd #222 – Hållbarhet som konkurrensfördel – Ett samtal med Erik Hedén
Podd #221 – Framtidens CRM – Optimering och AI med Anders och Lars
Podd #220 – Skapa alignment mellan marknad och produktledning
Podd #219 – Att växa snabbt och smart: Lärdomar från Brightbids framgångsresa inom AI och adtech
Podd #218 – AI-revolutionen inom Försäljning och Marknadsföring
Podd #217 – Framtiden med AI: Utmaningar, Möjligheter och Etik
Podd #216 – Maximera AI-potentialen med low-code, no-code verktyg
Podd #215 – Få ut mer effekt av företagets strategiarbete