Våra tjänster – CRM
CRM är nyckeln till din
tillväxtpotential.
Customer relationship management (CRM) är dels en verksamhetsstrategi för bättre omsättning, ökad lönsamhet och kundlojalitet. Men det kan också handla om verktyg för att uppnå den här strategin. Vi är experter på såväl strategierna som verktygen.
CRM strategi
Säljstöd
System och plattformar
Operativt arbete
Vi kan sälj!
Vi på Business Reflex har många års erfarenhet från både sälj- och marknadsavdelningar och för oss är det viktigt att sälj och marknad kan jobba tätt samman. För CRM är detta hela grejen!
Om du vill, så kan vi stötta din säljavdelning att komma igång med ett effektivt CRM-arbete. När vi är din digitala marknadsavdelning blir det naturligt en tät sammankoppling där.

Vi kan systemen och sköter det operativa arbetet.
Hubspot, Sharpspring, Pipedrive, Microsoft Dynamics, Salesforce mfl. Nämn ett CRM system vi inte jobbat med så vinner du en glass!
Våra konsulter är certifierade och kan både sköta operativt arbete åt er samt utbilda er personal – allt beroende på era behov.
Vi är stolta partners till bland annat Hubspot som vi tycker slår de andra på fingrarna. Har du inte valt CRM system ännu, prata med oss, så reder vi ut alla pros- and cons.
Hur ser ett CRM-arbete ut med Business Reflex?
För oss är det jätteviktigt att sälj och marknad jobbar tillsammans, eftersom det är kundens upplevelse som står i fokus. Vi har kontakt med säljteamet och både följer upp överenskomna todo’s samt lyssnar in förbättringsmöjligheter som vi tar med oss och åtgärdar.

Säljstöd
Hur ska sälj jobba? Vilka tasks ska sättas upp? Hur lång tid får det ta? Vilka mål är rimliga? Vilket stöd ska man förvänta sig från marknad? Checklista på todo’s i CRM-systemet!
Välja plattform
Även om vi har favoriter så kommer er generella IT-miljö spela roll för det optimala CRM-systemet för er. Eftersom vi har erfarenhet från så många olika kunder och så många olika system, är vi ett bra bollplank.
Samarbete
Sälj och marknad är som ler och långhalm – i den perfekta världen. Ofta ser det ju inte riktigt ut så, men med vårt sätt att arbeta kommer man ganska nära och kundens upplevelse hamnar i fokus.