Inledning

Vi avslutar året starkt genom att presentera Carl Abrahamsson, digital strateg och marknadsförare, som vårt senaste tillskott. Med UX och grafisk design som främsta styrkor så kommer Carl att spetsa Business Reflex erbjudande inom området.

Trots ett ohälsosamt förhållande till Arsenal och en tendens att romantisera Italien lite för mycket, så hälsar vi honom hjärtligt välkommen!

När kom du på att det var marknadsföring du ville studera och jobba med?

– Jag har nog alltid varit väldigt intresserad av både design och kommunikation, och var dessutom rätt tidig med bloggande. Drev både en välbesökt fotoblogg och en något mer obskyr mp3-blogg vid 00-talets början. Men om jag hade koll på att det indirekt var marknadsföring jag höll på med? – Knappast. Det tog några år innan jag insåg att en faktiskt kunde jobba med de sakerna jag tidigare kategoriserat som hobby. Kan lätt påstå att den insikten förändrade mitt liv. Thank god for internet!

Varför sökte du dig till oss på Business Reflex?

– Jag kände att jag var sugen på en ny utmaning, och jag hade länge varit intresserad av B2B-marknadsföring. Det känns även som att det händer väldigt mycket inom just B2B i nuläget. Att jag sökte mig till just Business Reflex var ingen slump. Jag hade sedan en tid tillbaka lyssnat på Business Reflex poddar och fått mig en hel del tankeställare. Sen lockade även kulturen, så klart!

Vilka ämnen engagerar dig?

– Inom digital marknadsföring skulle jag påstå att det är helheten som fascinerar mig. Hur snabbrörlig industrin är, och att allt kan svänga på bara några månader. Jag tycker det även ska bli intressant att se om B2C-segmentets alltmer döende marketing funnel påverkat beteendet inom B2B.

– På det privata planet brinner jag lite extra för design. Det kan beröra allt från inredning till det perfekta typsnittet. Sen har jag även ett ohälsosamt förhållande till Arsenal, och jag tenderar att romantisera semestrande i Italien lite för MYCKET.

Vad har du för förväntningar inför ditt arbete på BR?

– Jag tycker det först och främst ska bli oerhört inspirerande att kasta mig in i B2B-sfären, och att få göra det med ett gäng rutinerade B2B-ninjor vid min sida gör ju inte saken sämre! Förväntningarna är höga, minst sagt.

Hur har dina första veckor varit?

– Fylld av möten och genomgångar. Har även hunnit med att bli introducerad för ett gäng superintressanta kunder som jag ser fram emot att jobba med! Hann dessutom in lagom till julfesten, så det var ett ypperligt tillfälle att lära känna alla kollegor och hur de är bortom content, SEO och KPI:er.