Digital Marknadsföring

Kotlers 4P är idag marknadsföringens 4C

Lars Dahlberg

Publicerad 13 September 2017

Lars Dahlberg

Publicerad 13 September 2017

kotler 4p

4P är nu 4C

Kotlers berömda 4P (Product, Price, Place och Promotion) gäller än idag som en grundregel. Världen har dock inte stått stilla vi pratar nu om ett begrepp vi kallar 4C.

4C står för:

  • Content
  • Context
  • Connection
  • Conversation

Den moderna marknadsföraren behöver hantera konceptet 4C om man ska lyckas effektivisera marknadsföring och försäljning. Trenden är tydlig att den moderna B2B köparen vill driva sin köpprocess via digital media. Content och Context är avgörande om den moderna köpare ska vara intresserad av att köpa av just dig. Tack vara den snabba utvecklingen kring digitala media har köparen fått en större makt. Som marknadsförare kan vi lyckas skapa (Connection) en koppling med köparen om vi kan hantera Content och Context. Är vi väl där har vi kvalificerat oss för en effektiv dialog (Conversation).

En strategi baserat på Content Marketing och Marketing Automation verktyg stöttar dig att driva en strategi baserat på 4C.

Mer effekt av investeringar i sälj och marknad

Så får du maximal effekt av dina investeringar i sälj och marknad.

ON-DEMAND WEBINAR

Fyll i formuläret för att titta eller läs mer om webinaret här

Dela den här artikeln

Inlägg i samma kategori

  • 5 tips för effektiv email-marknadsföring med AI

    Digital Marknadsföring

    5 tips för effektiv email-marknadsföring med AI

    5 tips för effektiv email-marknadsföring med AI

  • Digital marknadsföringsbyrå

    Digital Marknadsföring

    Digital Marknadsföringsbyrå för B2B

    Digital Marknadsföringsbyrå för B2B

Vill du skapa digital tillväxt med effektiv försäljning?

Vår passion är att hjälpa B2B-företag växa med rätt affärer. Kontakta oss så går vi igenom hur er transformationsresa kan se ut – helt kostnadsfritt!