4P är nu 4C
Kotlers berömda 4P (Product, Price, Place och Promotion) gäller än idag som en grundregel. Världen har dock inte stått stilla vi pratar nu om ett begrepp vi kallar 4C.
4C står för:
- Content
- Context
- Connection
- Conversation
Den moderna marknadsföraren behöver hantera konceptet 4C om man ska lyckas effektivisera marknadsföring och försäljning. Trenden är tydlig att den moderna B2B köparen vill driva sin köpprocess via digital media. Content och Context är avgörande om den moderna köpare ska vara intresserad av att köpa av just dig. Tack vara den snabba utvecklingen kring digitala media har köparen fått en större makt. Som marknadsförare kan vi lyckas skapa (Connection) en koppling med köparen om vi kan hantera Content och Context. Är vi väl där har vi kvalificerat oss för en effektiv dialog (Conversation).
En strategi baserat på Content Marketing och Marketing Automation verktyg stöttar dig att driva en strategi baserat på 4C.
Dela den här artikeln
Inlägg i samma kategori
Digital Marknadsföring, Försäljning
Så kan du arbeta med en reversed funnel utan att implementera en fullskalig ABM-strategi
Så kan du arbeta med en reversed funnel utan att implementera en fullskalig ABM-strategi
Digital Marknadsföring, Hubspot
HubSpot-rapportering: Vilka attributionsmodeller ska du använda och när?
HubSpot-rapportering: Vilka attributionsmodeller ska du använda och när?