Sälj- & Marknadspodden

Podd #212 – Målstyrning med OKR

Vi gästas av Patrik von Bergen, expert på målstyrning med OKR, en metod som ursprungligen kommer från Intel och som nu används av framgångsrika företag som Google.

 

Från Intel till Google: Så implementerar du OKR i din organisation

I avsnitt 212 av vår podcast pratar vi om målstyrning med Patrik von Bergen, expert på en typ av målstyrning som kallas OKR. 

Metoden härstammar från Intel på 70-talet och har sedan dess anammats av framgångsrika företag som Google. Vi diskuterar vad OKR egentligen innebär och hur man kan införa det i sin organisation, tillsammans med några inspirerande källor som Patrik generöst delar med sig av. 

Vi har även med Andy Grove i avsnittet, grundaren av Intel och upphovsmannen till OKR-metoden, även om han faktiskt inte längre är med oss.

Patrik tipsar också om boken “Measure what matters”, samt lite fler inspererande källor:

Websiten som stöttar boken “Measure what matters”

Video med Andy Grove

En Youtubekanal om OKR

En riktig nerdbok om OKR

En Svensk bok om OKR

Vill du uppgradera din marknadsföring?

Från enstaka kampanjer till din kompletta digitala avdelning. Vi skräddarsyr lösningar som lyfter din marknadsföring.

Senaste inläggen

  • Bygga varumärke, Digital marknadsföring, Hubspot

    Vad gör en HubSpot-byrå – och varför behöver ditt företag en?

    Vad gör en HubSpot-byrå – och varför behöver ditt företag en?

  • Bygga varumärke, Digital marknadsföring

    Frilansare vs marknadsföringsbyrå i Stockholm – vad passar ditt företag bäst i ekonomiskt utmanande tider

    Frilansare vs marknadsföringsbyrå i Stockholm – vad passar ditt företag bäst i ekonomiskt utmanande tider

Senaste poddavsnitten

  • Podd #238 – Så skapar du ett oemotståndligt erbjudande som driver tillväxt

  • Podd # 237 – Därför läcker din tratt

  • Podd #236 – Därför är din tratt för tunn

  • Podd #235 – En uppdatering om nuläge och framtid för LinkedIn

  • Podd #234 – Take back control

  • Podd #233 – Utmaningarna med AI i marknadsföring och AI-plattformen BRAIN

  • Podd #232 – Anpassa dig till “AI-eran”: Utmaningar och möjligheter för framtidens marknadsföring

  • Pod #231 – Så stänger du fler affärer med MEDDICC