Våra tjänster – Google Ads
Sökkampanjer – Textannonser på Google
När du annonserar på Google Ads väljer du mellan ett antal olika kampanjtyper. Sökkampanjen är den absolut vanligaste och ger de textannonser du ser före de organiska resultaten när du söker på Google.
Hur sökkampanjer fungerar
En sökkampanj i Google Ads låter dig definiera en målgrupp baserat på vad för typ av nyckelord de söker efter på Google.
Du definierar vilka sökord eller sökfraser du vill synas på, och om du vill begränsa hur specifik matchningen ska vara. Till exempel kan du ange att du vill att alla som söker på EXAKT “Röda skor löpning” ska se din annons, eller så kan ange att alla som söker på någon variation av de orden ser ser din annons.
Hur får du dina annonser att synas i toppen?
För att avgöra vilken annons som visas vart i ordningen så använder sig Google Ads av en grupp värden som som tillsammans kallas för Ad rank.
Det som avgör om du får en hög poäng på din Ad rank är:
- Ditt bud för annonsplatsen
- Kvalitén på din annons och landningssida
- Gränsvärden för Ad rank
- Hur stor konkurrensen är för sökordet
- Sökkontexten (information, utbildning, kommersiellt, mm)
- Vilka annonstillägg du använder
Som du märker är det, till skillnad mot vad många tror, inte bara hur mycket pengar du petar in som spelar roll för vart dina annonser visas i sökresultaten.
Hur ser ett Google Ads-samarbete ut
med Business Reflex?
Det finns självklart många fler faktorer som spelar in för att lyckas med annonsering på Google Ads, och vi förstår att det kan kännas utmanande att navigera rätt. Det är därför vi erbjuder Google Ads-annonsering som tjänst för B2B-företag. Vi hjälper dig att identifiera rätt sökord, tar fram annonsinnehållet, ser till att landningssidan är relevant och jobbar sedan löpande med att analysera och optimera din kampanj för att förbättra din Ad rank. Med andra ord, vi hjälper dig skapa fler affärer med Google Ads.