Annonsering med Google Ads
Att annonsera på Google Ads innebär att ni syns på rätt ställe när era potentiella kunder söker efter lösningar på sina problem. Det är en av de viktigaste annonseringskanalerna för B2B-företag som vill fånga upp starka köpsignaler.
Att synas i toppen av sökresultaten är otroligt viktigt då de första fem resultaten (inklusive annonser) får 65-75% av alla klick.
Google Ads riktar in sig på potentiella kunder som kommit lite längre i sin köpprocess än andra kanaler för digital annonsering.
Hur fungerar Google Ads?
Google Ads låter dig ange vilka ord eller fraser du vill synas för när någon söker efter dem på Google. Genom att jämföra olika annonser, landningssidor och budget väljs ett antal annonser ut att visas för ett visst sökresultat.
Positionen din annons får beror på flera saker. Dels hur dina annonser är uppsatta och vilken landningssida besökaren hamnar på om de klickar på annonserna, samt vad du är villig att betala för att någon ska klicka på just din annons.
Google försöker alltid matcha en sökning med det resultat som bäst matchar intentionen bakom sökningen. Vi ser till så att dina annonser blir tilltalande, att annonsinnehållet och landningssidan matchar sökintentionen och att du får bästa möjliga chans att hamna högt upp i sökresultatet.
Hur arbetar vi med Google Ads?
Strategi och budget
Tillsammans beslutar vi vilka mål vi vill uppnå med vår annonsering på Google Ads. Vi sätter en budget, tidsplan och väljer strategiska sökordskluster riktade mot er målgrupp. Vi glömmer inte heller att sätta en plan för efterarbetet av våra inkommande leads.
Content & Research
För att vi ska nå våra mål behöver vi presentera relevant annonsinnehåll för våra potentiella kunder. Vi tittar på sökbeteenden, utmaningar och framgångsfaktorer för att ge annonserna de bästa förutsättningarna att lyckas. Vi tar hand om rubbet.
Analys & Optimering
Redan under den pågående annonskampanjen analyserar vi datan. Vad går bra? Vad går mindre bra? Om nödvändigt skruvar vi på maskineriet så att våra annonser alltid är optimerade. Datadriven annonsering helt enkelt.
Varför ska du välja Business Reflex som din Google Ads-byrå?
Att arbeta datadrivet och att under hela kampanjens livstid analysera och optimera är nyckeln till framgång med Google Ads. Vi gör ett grundligt förarbete så att kampanjen får bästa möjliga chans att lyckas, sedan arbetar vi datadrivet för att förbättra annonser och landningssida så länge som kampanjen rullar. Vi har över tio år erfarenhet med digital marknadsföring och levererar varje månad mängder av leads till våra kunder genom Google Ads.
Hur ser digital annonsering ut med Business Reflex?
Har vi ett relevant budskap till vår målgrupp som kan öka intresset och hjälpa oss att nå våra uppsatta mål? Utmärkt! Tillsammans skapar vi innehållet, sätter en budget, väljer annonskanal och planerar leadshantering.
Några av våra tidigare projekt
Prover Technology – Digital marknadsavdelning och webb
Cosafe – Digital marknadsavdelning och webb