Project Description

Folier

Det är bara fantasin som sätter gränser.

Företaget arbetar med både B2B och B2C vilket i sig innebär en utmaning vad avser både kommunikation, marknadsföring och försäljning.

–Vi kände vi behövde ett samlat grepp, Business Reflex har blivit lite grann som vår marknadschef…
-Mikael Sandberg, VD och Grundare, Folier AB

Business Reflex samarbetar med Folier.se sedan drygt ett år tillbaka.

Folier.se säljer både maskiner och material för tryck på textilier och andra föremål. Ofta är det bara fantasin som sätter begränsningen när deras kunder kommer med sina önskemål, det handlar om att trycka på allt från muggar till bilar till t-shirts.

För Folier.se har samarbetet med Business Reflex inneburit flera fördelar.
– Det har fungerat väldigt bra, man måste lära känna varandra men det har blivit jättebra. Vi har en kombination av e-handel och säljare och det överraskade nog Business Reflex att det var så mycket näthandel. Med tiden har Business Reflex även börjat arbeta med vår säljsida och fungerar som ett slags säljledare, säger Mikael Sandberg.

Processer, kompetens, ordning och reda.

För Folier.se har samarbetet med Business Reflex inneburit flera fördelar.
Företagets grundare och vd Mikael Sandberg konstaterar att Business Reflex kompetens inom digital marknadsföring med bland annat market automation system har varit värdefullt, men han trycker framförallt på något annat som Business Reflex bidragit med:
– Det har blivit en väldigt bra struktur i processerna, det är Business Reflex duktiga på.

En strategisk satsning för ökad organisk trafik

Business Reflex har även i samarbete med Folier.se startat undersajten ”Tryckakademien” där företaget delar med sig av sin kunskap och kompetens inom tryckområdet.

Genom ”Tryckakademien” kan Folier.se:s långsiktiga och organiska trafik öka.
– Vi har samlat vår kompetens på ett och samma ställe, där fungerar vi lite som experter och kan utbilda våra kunder och potentiella kunder. Jag tror vi har lyckats bra där i vissa kundgrupper, exakt vilka kundgrupper behöver vi lite mer tid på oss för att utvärdera, säger Mikael Sandberg.

Ett strukturerat samarbete

Folier.se har en retainer med Business Reflex vilket ger kontinuitet och stadga i samarbetet. Var fjortonde dag hålls gemensamma affärsmöten där man tillsammans går igenom KPI:er dashboards, analyser och enas om åtgärder för de kommande 14 dagarna.

– Det gör att det blir väldigt handfast, vi vet vad vi ska åstadkomma under de kommande 14 dagarna och sedan ser man framåt. Halvårsvis stämmer vi av i ett mer övergripande möte där vi tittar på hur vi ska jobba i nästa längre period. Vi måste ha ett längre perspektiv också. Den här modellen fungerar väldigt bra och i och med att Business Reflex även anlitar externa leverantörer kan vi få mycket olika kompentenser av dem, säger Mikael Sandberg.

Resultatet så här långt

Efter att Folier.se inledde sitt samarbete med Business Reflex har trafiken och antalet besökare till företaget hemsida ökat med över 50 %.
–Om det bara hänger på Business Reflex vågar jag inte säga, men helt klart har de bidragit, säger Mikael Sandberg.

Tack vare ”Tryckakademien” har företaget befäst sin ställning som experter på området och på sikt är tanken att ytterligare fördjupning och än mer avancerat innehåll ska komma befintliga och potentiella kunder till gagn.

anders hermansson

Vill du veta mer om hur vi skulle kunna hjälpa dig?

Boka ett kort möte med Anders direkt!