Få kunderna att prata

I detta avsnitt av sälj- och marknadspodden pratar vi om hur vi på ett effektivare sätt inom B2B kan få våra kunder att prata om oss. Vi vill alla skapa nöjda kunder och få dom att rekommendera oss till andra men vi tar det ofta lite för givet. Det kan bli en stor skillnad på effekten vi får om vi mer aktivt kan jobba för att skapa “snackisar” som gör att kunderna vill prata om oss.

I detta avsnitt går vi igenom hur vi får kunderna att prata om oss

  • Hur villiga är våra kunder att prata om oss?
  • Vad kännetecknar något som kunderna vill prata om?
  • Vilka typer av saker kan man skapa som kunderna vill prata om?
  • Hur skapar man dessa snackisar?
  • Lite exempel
  • Vår egen snackis (vårt R)

Avsnittet är inspirerat av boken TalkTriggers skriven av Jay Bear som nyligen kommit ut.

Boken och bra material hittar ni här www.talktriggers.com

Senaste inläggen

  • Vad är ett CRM system?

    Hubspot

    Vad är ett CRM-system? En guide till att integrera HubSpot som ditt CRM-verktyg

    Vad är ett CRM-system? En guide till att integrera HubSpot som ditt CRM-verktyg

  • Hubspot vs Salesforce

    Hubspot

    HubSpot vs Salesforce – Vilket verktyg är bäst?

    HubSpot vs Salesforce – Vilket verktyg är bäst?

Senaste poddavsnitten

  • Podd #218 – AI-revolutionen inom Försäljning och Marknadsföring

  • Podd #217 – Framtiden med AI: Utmaningar, Möjligheter och Etik

  • Podd #216 – Maximera AI-potentialen med low-code, no-code verktyg

  • Podd #215 – Få ut mer effekt av företagets strategiarbete

  • Podd #214 – Maximera din PR-effekt med Jonas Pertoft

  • Podd #213 – Förstå köpresan inom B2B

  • Podd #212 – Målstyrning med OKR

  • Podd #211 – TAM SAM SOM