Få kunderna att prata

I detta avsnitt av sälj- och marknadspodden pratar vi om hur vi på ett effektivare sätt inom B2B kan få våra kunder att prata om oss. Vi vill alla skapa nöjda kunder och få dom att rekommendera oss till andra men vi tar det ofta lite för givet. Det kan bli en stor skillnad på effekten vi får om vi mer aktivt kan jobba för att skapa “snackisar” som gör att kunderna vill prata om oss.

I detta avsnitt går vi igenom hur vi får kunderna att prata om oss

  • Hur villiga är våra kunder att prata om oss?
  • Vad kännetecknar något som kunderna vill prata om?
  • Vilka typer av saker kan man skapa som kunderna vill prata om?
  • Hur skapar man dessa snackisar?
  • Lite exempel
  • Vår egen snackis (vårt R)

Avsnittet är inspirerat av boken TalkTriggers skriven av Jay Bear som nyligen kommit ut.

Boken och bra material hittar ni här www.talktriggers.com

Anders Hermansson

Vill du uppgradera din marknadsföring?

Från enstaka kampanjer till din kompletta digitala avdelning. Vi skräddarsyr lösningar som lyfter din marknadsföring.

Senaste inläggen

  • VD rapport om tillväxt growth alliance

    Försäljning, Growth Alliance

    Tillväxtens nya verklighet – insikterna varje B2B-VD behöver just nu

    Tillväxtens nya verklighet – insikterna varje B2B-VD behöver just nu

  • Hubspot för SaaS

    Hubspot

    Vad kostar det för ett B2B SaaS-bolag att göra fel i HubSpot – och hur undviker du misstagen?

    Vad kostar det för ett B2B SaaS-bolag att göra fel i HubSpot – och hur undviker du misstagen?

Senaste poddavsnitten

  • Podd #240: VD-undersökning om utmaningar kring tillväxt, en första sneak peek

  • Podd #239 – Live Stream på LinkedIn: så bygger du förtroende och räckvidd

  • Podd #238 – Så skapar du ett oemotståndligt erbjudande som driver tillväxt

  • Podd # 237 – Därför läcker din tratt

  • Podd #236 – Därför är din tratt för tunn

  • Podd #235 – En uppdatering om nuläge och framtid för LinkedIn

  • Podd #234 – Take back control

  • Podd #233 – Utmaningarna med AI i marknadsföring och AI-plattformen BRAIN