Få kunderna att prata

I detta avsnitt av sälj- och marknadspodden pratar vi om hur vi på ett effektivare sätt inom B2B kan få våra kunder att prata om oss. Vi vill alla skapa nöjda kunder och få dom att rekommendera oss till andra men vi tar det ofta lite för givet. Det kan bli en stor skillnad på effekten vi får om vi mer aktivt kan jobba för att skapa “snackisar” som gör att kunderna vill prata om oss.

I detta avsnitt går vi igenom hur vi får kunderna att prata om oss

  • Hur villiga är våra kunder att prata om oss?
  • Vad kännetecknar något som kunderna vill prata om?
  • Vilka typer av saker kan man skapa som kunderna vill prata om?
  • Hur skapar man dessa snackisar?
  • Lite exempel
  • Vår egen snackis (vårt R)

Avsnittet är inspirerat av boken TalkTriggers skriven av Jay Bear som nyligen kommit ut.

Boken och bra material hittar ni här www.talktriggers.com

Vill du uppgradera din marknadsföring?

Från enstaka kampanjer till din kompletta digitala avdelning. Vi skräddarsyr lösningar som lyfter din marknadsföring.

Senaste inläggen

  • Digital Marknadsföring, Försäljning

    Så kan du arbeta med en reversed funnel utan att implementera en fullskalig ABM-strategi

    Så kan du arbeta med en reversed funnel utan att implementera en fullskalig ABM-strategi

  • Digital Marknadsföring, Hubspot

    HubSpot-rapportering: Vilka attributionsmodeller ska du använda och när?

    HubSpot-rapportering: Vilka attributionsmodeller ska du använda och när?

Senaste poddavsnitten

  • Podd #228 – Branding baserat på metoden perodiska systemet

  • Podd #227 – Referensförsäljning med Alexander Slotte

  • Podd #226 – AI med Pontus Staunstrup

  • Podd #225 – New model selling

  • Podd #224 – Marknadsföringen ger ingen effekt

  • Podd #223 – Marknadschefens omöjliga jobb

  • Podd #222 – Hållbarhet som konkurrensfördel – Ett samtal med Erik Hedén

  • Podd #221 – Framtidens CRM – Optimering och AI med Anders och Lars