Stefan Öberg – Digital marknadsförare

Stefan Öberg

Digital marknadsförare

Stockholmare som med stor glädje brygger teskeds-smältande kaffe som får kollegorna att gå i taket. “Normalstarkt” enligt Stefan som, i rollen som småbarnsförälder, ofta är uppe med tuppen.

Sina formativa år spenderade han i Scania (Skåne, reds. anm.) innan han återvände till Stockholm för att påbörja sin utbildning. När han inte analyserar mängder av data gillar Stefan att sätta på sig Fjällräven-ryggsäcken och sticka ut i naturen. Inget slår känslan av att stå själv i en lövskog med fågelkvitter och ett lätt sus genom träden (fan vad fint skrivet, det är så att man blir tårögd).

Efter att ha läst Marknadskommunikation och IT på Stockholms Universitet arbetade Stefan som Marknadschef inom kontorsbranschen under fem långa år. Där sattes kreativiteten verkligen på prov. Frågan är om det finns någon produkt som är tråkigare att marknadsföra än frankeringsmaskiner? Gillar att tänka ut nya smarta lösningar genom att analysera och ta action på data. Ogillar svagt kaffe och negativitet.