Välkommen till Business Reflex, Carl Abrahamsson!

Välkommen Carl, vårt senaste tillskott till Business Reflex! Som ny kollega ser vi på BR fram emot att lära känna dig bättre och tycker att våra följare ska ha chansen att göra detsamma. Så här kommer några frågor till dig.

När kom du på att det var marknadsföring du ville studera och jobba med?

– Jag har nog alltid varit väldigt intresserad av både design och kommunikation, och var dessutom rätt tidig med bloggande. Drev både en välbesökt fotoblogg och en något mer obskyr mp3-blogg vid 00-talets början. Men om jag hade koll på att det indirekt var marknadsföring jag höll på med? – Knappast. Det tog några år innan jag insåg att en faktiskt kunde jobba med de sakerna jag tidigare kategoriserat som hobby. Kan lätt påstå att den insikten förändrade mitt liv. Thank god for internet!

Hur länge har du arbetat med marknadsföring?

– I runda slängar 10 år. Jag inledde min karriär som ovetande alltiallo på en mindre reklambyrå, och blev kvar där i ungefär 1,5 år innan jag hörde talas om någonting som i byråmun kallades “PR”. Via studier och frilansande gick sedan marknadsföringsresan djupare in i byråvärlden. Sen tog det inte särskilt lång tid innan jag blev PR-ansvarig i Skandinavien för en global klädjätte. Nästa steg var en position som marknadschef för ett stort distributionsbolag som var verksamt inom sport & lifestyle-segmenten. På den vägen är det.

Varför sökte du dig till oss på Business Reflex?

– Jag kände att jag var sugen på en ny utmaning, och jag hade länge varit intresserad av B2B-marknadsföring. Det känns även som att det händer väldigt mycket inom just B2B i nuläget. Att jag sökte mig till just Business Reflex var ingen slump. Jag hade sedan en tid tillbaka lyssnat på BR’s poddar och fått mig en hel del tankeställare. Sen lockade även kulturen, så klart!

Hur skulle du beskriva företagskulturen på BR?

– Varm, härlig och tillmötesgående.

Vilka ämnen engagerar dig?

– Inom digital marknadsföring skulle jag påstå att det är helheten som fascinerar mig. Hur snabbrörlig industrin är, och att allt kan svänga på bara några månader. Jag tycker det även ska bli intressant att se om B2C-segmentets alltmer döende marketing funnel påverkat beteendet inom B2B.

På det privata planet brinner jag lite extra för design. Det kan beröra allt från inredning till det perfekta typsnittet. Sen har jag även ett ohälsosamt förhållande till Arsenal, och jag tenderar att romantisera semestrande i Italien lite för MYCKET.

Vad har du för förväntningar inför ditt arbete på BR?

– Jag tycker det först och främst ska bli oerhört inspirerande att kasta mig in i B2B-sfären, och att få göra det med ett gäng rutinerade B2B-ninjor vid min sida gör ju inte saken sämre! Förväntningarna är höga, minst sagt.

Hur har dina första veckor varit?

– Fylld av möten och genomgångar. Har även hunnit med att bli introducerad för ett gäng superintressanta kunder som jag ser fram emot att jobba med! Hann dessutom in lagom till julfesten, så det var ett ypperligt tillfälle att lära känna alla kollegor och hur de är bortom content, SEO och KPI:er.

By |2019-01-31T15:17:21+00:00januari 31st, 2019|Nyheter|