• Välkommen Rasmus Hallgren

Välkommen till Business Reflex, Rasmus Hallgren!

Hej Rasmus Hallgren, digital marknadsförare och senaste tillskottet till vårt gäng på Business Reflex! Som din kollega ser jag fram emot att lära känna dig bättre och tycker att våra följare ska ha chansen att göra detsamma. Så här kommer några frågor till dig. Är du beredd? – Bra, då kör vi!

När kom du på att det var marknadsföring du ville studera och jobba med?
– Det har väl i grund och botten alltid varit ett stort intresse för min del. Till en början hade jag en lite tydligare inriktning på marknadskommunikation och skrev kopiösa mängder både till webb och tryckta medier. Steget till just marknadsföring, och framför allt säljdrivande marknadsföring, tog jag för sisådär fyra-fem år sedan när jag halkade in på affiliate marketing-spåret.

Hur länge har du arbetat med marknadsföring?
– Allt som allt så har jag väl ”varit i svängen” i drygt 10 år. Jag började att skriva matchrapporter för mitt lokala hockeylag och blev sedermera anställd som PR-assistent och webbredaktör. Via fyra år i USA hittade jag hem till Sverige igen och har därefter arbetat som Marknadsansvarig på ett stort tech-bolag i två och ett halvt år. Och ja, där är vi nu!

Varför sökte du dig till oss på Business Reflex?
– Efter några år som inhouse-specialist så kände jag att det var dags för en ny utmaning. Att få jobba med företag som har olika förutsättningar och utmaningar – dessutom inom olika vertikaler – var något som sporrade oerhört. När det gäller Business Reflex så var det främst kulturen som stack ut och det faktum att en som anställd får ta stort eget ansvar för att driva både företagets och sin egen utveckling.

Hur skulle du beskriva företagskulturen på BR?
– Väldigt öppen och transparent, men det är väl en del av att vara en Teal-organisation. Det märks verkligen att alla har ett stort intresse för digital marknadsföring och vill göra sitt yttersta för att hjälpa såväl kollegor som kunder.

Vilka ämnen engagerar dig?
– Jag är en hockeynörd ut i fingerspetsarna och tittar ofta och gärna på nya som gamla matcher. Både två och tre stolar har fått stryka med i samband med mina vredesutbrott efter tuffa förluster. Sedan blir det några timmar i veckan vid spisen varje vecka.

– Inom marknadsföring så brinner jag lite extra för alla spännande saker som händer lite längre ner i köpresan. Se till att bryggan mellan marknad och sälj funkar som den ska och att marknadsaktiviteterna faktiskt genererar affärer.

Vad har du för förväntningar inför ditt arbete på BR?
– Det ska bli oerhört kul att få hjälpa andra medelstora företag att frigöra deras tillväxtpotential tack vare vass marknadsföring, så förväntningarna är stora.

Hur har dina första veckor varit?
– Jag har kickat igång en ny kund och dessutom hunnit sörpla i mig några caipirinhas under vår kickoff i Kroatien. Kan det bli bättre?

Nej, jag tror inte det. Vi är glada att ha dig här hos oss och ser nu fram emot en händelserik höst!

By |2018-09-19T09:29:32+00:00september 18th, 2018|Nyheter|