The hybrid marketer är här för att stanna

Jag läste en bloggpost för ett par  veckor sedan med titeln ”The era of the hybrid marketer” skriven av Jason Miller från LinkedIn.

Marknadschefens nya roll

Det är en imponerande lista med saker som en modern digital marknadsförare behöver behärska som tillägg till de traditionella kompetenserna som så klart forfarande behövs. Det har dessutom gått fort från den traditonella synen på marknadsföring till den nya.

Det behövs snabbt en plan på hur dessa kompetenser ska utvecklas och hanteras på alla marknadsavdelningar.

Som tillägg till detta krävs det dessutom en helt ny marknadsstrategi och nya arbetsrutiner och organisatoriska ansvar. Vill du lär dig hur du ska skapa din strategi kan vi ge dig lite inspiration. Boka dig på seminarium ”Skapa en digital marknadsstrategi” här.

Det är dessutom så att investeringar behöver göras i ett antal IT-verktyg som är nya för de flesta marknadsförare.

Vi på Business Reflex försöker dra vårt strå till stacken genom att erbjuda olika sätt att bygga kompetens och skapa inspiration kring hur man ska tackla situationen.

  • Sälj- och marknadspodden – Här delar vi på vår kunskap och ger inspiration om hur man hanterar den allt mer digitala B2B köparen.
  • Sälj- och marknadsfrukost – I 1 timmes långa frukostseminarium delar vi på kunskap kring digital marknadsföring och försäljning och diskuterar deltagarnas egna utmaningar.
  • Sälj- och marknadsbloggen – Prenumerera på våra bloggar. Vi kommer snart att utveckla den med våra nya marknadstips.

Vi erbjuder också utbildningar och olika tjänster som kan hjälpa dig på vägen. Dessa hittar du här.

 

 

By | 2015-02-08T19:29:49+00:00 februari 11th, 2015|Marknadsföringstaktik|0 Comments