Podcast
Sälj- & Marknadspodden
Anders Hermansson och Lars Dahlberg från Business Reflex träffar inspirerande personer inom digital marknadsföring och försäljning och pratar om de senaste trenderna och framgångssagorna.
Lyssna här eller på Google Podcast, Spotify eller Apple Podcast.


Podd #233 – Utmaningarna med AI i marknadsföring och AI-plattformen BRAIN
AI är på allas läppar – men hur påverkar det egentligen marknadsföring och försäljning? I det här avsnittet tar vi med dig på en resa genom de största utmaningarna, ger dig konkreta insikter och introducerar dessutom en helt ny AI-plattform. Lär dig hur du kan ta dina första steg mot en modern, AI-drivet marknadsföringsarbete och få chansen att bli beta-testare för framtidens verktyg. Vill du ligga steget före? Missa inte detta!
Podd #232 – Anpassa dig till “AI-eran”: Utmaningar och möjligheter för framtidens marknadsföring
I detta avsnitt, "AI-eran", kommer vi att dyka in i hur artificiell intelligens omformar sättet vi söker och använder information, och hur det påverkar traditionella marknadsföringsmetoder som content marketing.
Pod #231 – Så stänger du fler affärer med MEDDICC
I det här avsnittet av sälj- och marknadspodden ger vi dig ny inspiration kring hur man behöver jobba metodiskt med att kvalificera sin affär tidigt med smart frågeteknik och där med kunna öka sin effektivitet radikalt. Jag har bjudit in Jens Edgren till sälj- och marknadspodden som är expert på detta ämne och har skrivit boken om metoden “MEDDICC sälj mer och snabbare”.
Podd #230 – Skapa Thought Leadership, en viktig strategi för marknad och sälj inom B2B
I det här avsnittet av sälj- och marknadspodden betonas vikten av thought leadership som en kritisk strategi inom B2B-marknadsföring och försäljning. Vår gäst Sara Månsson jobbar på Business Reflex och brinner för strategi inom marknad och sälj.
Podd #229 – Så skriver du texter som får kunder att agera
I vårt nya avsnitt av Sälj- och Marknadspodden utforskar vi konsten att skriva texter som verkligen får läsaren att agera. Tillsammans med den erfarna copywritern och författaren Lena Zetterberg Björk diskuterar vi hur du kan förbättra din copywriting för att nå ut till den digitala B2B-köparen.
Podd #228 – Branding baserat på metoden perodiska systemet
I vårt nya avsnitt av Sälj- och Marknadspodden utforskar vi varumärkesbyggandets fascinerande värld tillsammans med den internationellt erkända varumärkeskonsulten och formgivaren Kim Westerlund. Tillsammans med Lars Dahlberg från BusinessReflex dyker vi djupt ned i en innovativ modell inspirerad av det periodiska systemet – The Branding Table.
Podd #227 – Referensförsäljning med Alexander Slotte
I detta avsnitt av Sälj- och Marknadspodden har vi glädjen att välkomna Alexander Slotte för ett samtal med Anders Hermansson. Tillsammans diskuterar de en rad viktiga ämnen, bland annat referensförsäljning och vikten av starka mänskliga relationer.
Podd #226 – AI med Pontus Staunstrup
I detta avsnitt av Sälj- och Marknadspodden har vi nöjet att välkomna Pontus Staunstrup, en av Sveriges ledande experter på Content/Inbound marketing, Account Based Marketing samt sociala medier.
Podd #225 – New model selling
I detta avsnitt dyker Lars Dahlberg och Anders Hermansson djupt in i världen av modern marknadsföring och försäljning och tar en närmare titt på hur man bäst skapar och upprätthåller starka kundrelationer.
Podd #224 – Marknadsföringen ger ingen effekt
Senaste podcasten som vi har valt att kalla "Marknadsföring ger ingen effekt", diskuterar Lars Dahlberg och Anders Hermansson varför marknadsföringsstrategier ibland misslyckas och hur du kan åtgärda det.