Kundcase på Infrafone 2016-11-15T16:15:37+00:00

Project Description

Infrafone

Hur det med ganska enkla medel går att införa en ny strategi för marknadsföring

Ladda ner kundcaset

Syftet med detta kundcase är att ge mindre och medelstora Business to Business (B2B) bolag insikt i hur det med ganska enkla medel går att införa en ny strategi för marknadsföring som kan leda till att det lättare går att driva tillväxt med lönsamhet som ju är ett stort huvudbry för många. Vi har valt att skriva detta kundcase baserat på bolaget Infrafone. Det är ett svenskt teknikföretag som säljer till andra bolag (B2B) och har en stor potential att expandera. Utmaningen handlar inte om produkten utan mer om hur man kostnadseffektivt ska kunna marknadsföra och sälja den till hela sin potentiella marknad. Infrafone valde att satsa på en strategi baserad på Content Marketing och införde nya verktyg i form av Marketing Automation. Detta har lätt till en kraftigt ökad effektivitet i både marknadsföring och försäljning på mindre än 6 månader.

Fyll i dina uppgifter så skickar vi PDFn till dig!

2016-11-15T15:01:33+00:00

White Paper mall

Använd denna mall när du skall skriva ditt white paper. Då får du hjälp att skriva något som blir relevant för dina köpare. Du kommer även igång lättare med hjälp av instruktionerna i mallen.

2016-12-02T15:56:39+00:00

Morgondagens digitala marknadsstrategi

Det är inte lätt för en VD i ett normalt företag inom B2B (Business to Business) att hänga med och fatta rätt beslut om den marknadsstrategi - och i förlängningen säljstrategi - som skall möjliggöra tillväxt.

2016-12-02T16:05:37+00:00

VD-guiden till lönsam tillväxt

Kom igång med att basera er nya tillväxtstrategi på Content Marketing, så fort som möjligt. Genom denna nya strategi kan ni påbörja en mer effektiv utveckling av er verksamhet - skapa lönsamhet snabbt och till minsta möjliga insats.