On Demand – Utbildning: Social Selling Base Training 2016-11-07T12:48:57+00:00

Project Description

Social Selling
Steg 1 för en B2B sälj-organisation,
börja jobba med Social Sellings grunder

Om Social Selling

Solution Selling har många försäljningschefer infört och utvecklat genom åren. Framtidens allt mer digitala köpare kräver av oss som säljare att vi utnyttjar digital kommunikation och ett nytt sätt att sälja på. Spelreglerna har radikalt förändrats. Allt fler börjar se den nya metoden Social Selling som en intressant möjlighet och en naturlig utveckling av Solution Selling. Alla vi som jobbar med Solution Selling behöver utveckla oss och börja jobba med Social Selling om vi ska överleva på sikt.

Se gärna filmen med Jill Rowley som en introduktion till Social Selling.

Syftet med utbildningen är att en B2B säljare ska kunna börja jobba aktivt med både metoder och verktyg som behövs för att man ska bli en effektiv säljare i den moderna digitala tidsåldern.

Upplägg på utbildningen

  • Förstå den moderna digitala B2B köparen
  • Grundprincierna för Social Selling
  • Bemästra digitala verktygen: LinkedIn och Twitter
  • Nyhetsbevakning i digitala kanaler
  • Publicering i digitala kanaler
  • Skapa en egen strategi för att jobba med Social Selling och utveckla kompetens löpande

Efter utbildningen kommer du att ha

  • En säljande profil på LinkedIn
  • Förståelse för hur du skall nå heta prospekts digitalt
  • Struktur på ditt nätverk i LinkedIn
  • System och rutiner för effektiv nyhetsbevakning
  • Plan för din publicering av information i digitala media

Utbildningen genomförs normalt bolagsvis med en säljorganisation. Detta för att anpassa upplägget så väl som möjligt mot verksamheten.

Övrigt

Tidsåtgång ca 4 timmar. Deltagarna skall ha erfarenhet av försäljning inom B2B.
Kostnad: 2.000 SEK per säljare.
Max 10 och min 4 säljare per tillfälle.

Intresseanmälan