Pod #107 – Hur lyckas du med din marknadsanalys?

Detta avsnitt handlar om varför det är så viktigt att mäta marknadsföring och försäljning och hur du lyckas med din marknadsanalys. Vi har nöjet att få prata med Ann-Sofie Krol som går under smeknamnet AnnSi om detta mycket intressanta och relevanta ämne.

Vad blir effekten?

Det är många som jobbar med att mäta men inte får till det. Det handlar om att hitta sina krokar och mäta effekten av det man gör. Det är inte alltid så lätt men i detta avsnitt får du hjälp med dessa frågor.

Sociala media i stället för undersökningsinstitut för marknadsanalys

I både Brexitvalet och Amerikanska presidentvalet hade traditonella undersökningsinstitut fel. Hur kan sociala media vara ett effektivare eller ett alternativt sätt, är något som vi också kommer in på.

AnnSi är ordförande i AMEC (International Association for Measurement and Evaluation of Communication) och delar med sig av sin kunskap inom området. Häng med och lyssna. Vill ni få kontakt med AnnSi hittar ni henne på Social Media under @annsikrol eller via www.bybrick.com/insight

 

 

 

By | 2017-02-07T12:44:31+00:00 januari 22nd, 2017|Podcast|