Sälj- & Marknadspodden
Pod #88 – Get digital or die trying
Dagens avsnitt är en fortsättning på vår satsning kring temat, […]
Podcast: Play in new window | Download | Embed
Subscribe: Apple Podcasts | RSS | https://podcasts.apple.com/se/podcast/s%C3%A4lj-och-marknadspodden/id864322945
Podcast: Play in new window | Download | Embed
Subscribe: Apple Podcasts | RSS | https://podcasts.apple.com/se/podcast/s%C3%A4lj-och-marknadspodden/id864322945
Dagens avsnitt är en fortsättning på vår satsning kring temat, hur man leder förändring i den snabba digitaliseringens tid för att driva tillväxt. Digitalisering av marknad och sälj är en mycket central del av detta men måste fungera ihop med en strategi för hela verksamheten.
För att belysa detta har vi bjudit in Jonas Hammarberg från Awesome Group som skrivit boken “Get digital or die trying” ihop med Arash Gilan. Boken har helt nyligen släppts.
Jonas går bland annat in på hur digitalisering påverkar våra hjärnor och hur det styr våra beteenden i grunden. Gamification och sociala medier är centrala i detta. Det är denna förändrade digitala människa vi behöver förhålla oss till när vi jobbar med marknadsföring och försäljning. Det påverkar också alla andra delar i vår verksamhet både inre och yttre digitalisering.
Jonas pratar om hur vi som ledare måste jobba med vårt digital förändringsarbetet i grunden.
Det tre första som skickar in ett mail till lars.dahlberg@businessreflex.se med en kort beskrivning av vad du kommer göra annorlunda efter att ha lyssnat på avsnittet får en bok gratis.
Vill du uppgradera din marknadsföring?
Från enstaka kampanjer till din kompletta digitala avdelning. Vi skräddarsyr lösningar som lyfter din marknadsföring.
Ring oss! 08-703 25 40
Senaste inläggen
Marknadssoffan
#015: Mätning: Varför är det så lätt att hamna i fällan av att fokusera på top-funnel KPI:er?
#015: Mätning: Varför är det så lätt att hamna i fällan av att fokusera på top-funnel KPI:er?
Marknadssoffan
#014: AI-bedrägerier: Vilka risker uppstår när AI används till deepfake content?
#014: AI-bedrägerier: Vilka risker uppstår när AI används till deepfake content?
Senaste poddavsnitten
Podd #222 – Hållbarhet som konkurrensfördel – Ett samtal med Erik Hedén
Podd #221 – Framtidens CRM – Optimering och AI med Anders och Lars
Podd #220 – Skapa alignment mellan marknad och produktledning
Podd #219 – Att växa snabbt och smart: Lärdomar från Brightbids framgångsresa inom AI och adtech
Podd #218 – AI-revolutionen inom Försäljning och Marknadsföring
Podd #217 – Framtiden med AI: Utmaningar, Möjligheter och Etik
Podd #216 – Maximera AI-potentialen med low-code, no-code verktyg
Podd #215 – Få ut mer effekt av företagets strategiarbete