Så här fungerar det att vara publicist på LinkedIn

LinkedIn har nyligen börjat låta personer på LinkedIn agera som publicister. Detta innebär enkelt att du som användare kan nyttja LinkedIn för att publicera längre innehåll på ett blogg-liknade sätt. Innehållet blir sedan tillgängligt för andra som en del av din profil. Jag har nyligen fått denna möjlighet. Hur det ser ut ser ni på bilden nedan.

Publisher, LinkedIn

Detta är en intressant möjlighet för många att på detta vis distribuera sitt innehåll via LinkedIn. För alla som jobbar med Content Marketing och Social Selling är det nu lättare att sprida relevant innehåll till sina köpare. Spontant känns detta som ett stort och viktigt steg i LinkedIns utveckling som platform. Mängden innehåll kommer kunna öka och om alla jobbar för att verkligen nytta det på ett effektiv sätt för att sprida kunskap, kan det öka värdet av LinkedIn för alla.

LinkedIn har ju sedan tidigare haft ett koncept som kallas för Influencers. Influencers är 400 utvalda personer som är inflytelserika inom olika områden och producerar bra relevant innehåll. Dessa kan man följa via Puls funktionen. Detta går inte att jämföra helt med det men Publicist konceptet är ett stort steg i samma riktning för många.

Vill du göra som jag och ansöka om att få tillgång till detta kan du klicka här. Då behöver du kanske inte vänta tills programmet blir allmänt tillgängligt.

Om du redan fått tillgång märker du det enklast genom att klicka på pennan när du står på Home och ska lägga till en post.

Redigera

Vill du lära dig mer om hur man kan nyttja denna funktion och LinkedIn generellt för att stötta den moderna marknadsföraren och säljaren finns det mer kunskap som du kan ladda ner här.

Det finns också utbildningar att få som du kan läsa mer om här.

 

By | 2014-09-16T23:55:25+00:00 september 16th, 2014|Content marketing, Social selling|