Köparsiten före och efter

När man gör en site är det viktigt att förstå vad den skall vara till för. Man kan se på sin site som en app. Denna app är till köparna. Så frågan är

  • Hur användarvänlig är din köparapp, din website?
  • Hjälper du köparna på en köpresa?
  • Är det lätt att hitta relevant information beroende på vem köparen är?
  • Vill du att besökarna skall kontakta dig? Hur lätt är det?
  • Förstår man snabbt varför man skall kontakta dig och vad som händer då?
  • Förstår köparen vad som erbjuds?

En strategi kan vara att skapa en site som inte utgår från ditt företag. En site där du kan ta ägarskap över en kategori. Det kanske kan bli en ”kategoriportal” om du satsar på rätt relevant content.

Ett exempel på ett bolag som tänkt nytt och gjort om är Bosbec. Titta på deras båda siter och försök lista ut vad de säljer. De båda sikterna är inte 100% olika men de är gjorda med olika utgångspunkter.

[cols]
[col class=”1/2″]

Före

En arkiverad version av www.bosbec.com – utgångspunkt företaget

Bosbac

[/col]
[col class=”1/2 last”]

Efter

www.mobileresponse.com – utgångspunkt erbjudandet till köparen och relevant content

mobileresponse

[/col]
[/cols]

 

 

 

By | 2014-12-09T14:31:18+00:00 december 9th, 2014|Content marketing|0 Comments