David Meerman Scott om köparvänlig web

David Meerman Scott delar med sig av åtta tips för den som vill skapa en köparvänlig web.

Dom gillar vi. Mantrat är att tänka utifrån och ni. Glöm dig själv ett tag och fundera över hur din web ser ut från köparnas sida.

Hur kan du bygga en webb som hjälper köparna att köpa på absolut bästa sätt? Vilken struktur skall webben ha och vilken information skall finnas där.

Finns det något som riskerar att stå i vägen för köparna? Kanske är pratet om er vision något som inte tillför köparna något just på webben. Det kanske finns andra sammanhang där den informationen skall finnas.

Vilket är målet med er web? Vad är det ni ultimat vill att besökaren skall göra? Se till att fokusera på det.

Vi har skrivit en längre bloggpost men en trestegsmodell för hur man skall tänka när man skapar en ny web för köpare. Den kan vara bra att ha i bakhuvudet. De flesta webbar är inifrån och ut. Det kanske din också är. Det viktiga är att du får insikten och snabbt gör något åt saken.

By | 2015-09-11T18:48:11+00:00 september 23rd, 2015|Content marketing|0 Comments